USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
31 ივლისი - ეს დღე ისტორიაში
თარიღი:  

31 ივლისი — გრიგორიანული კალენდრის 212-ე დღე (ნაკიან წლებში – 213-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 153 დღე.

დღის მოვლენები

781 : კუნძულ ჰონსიუზე მთა ფუძიამის ვულკანის უძველესი რეგისტრირებული ამოფრქვევა.

1498 : დასავლეთ ნახევარსფეროში მესამე მოგზაურობისას ქრისტეფორე კოლუმბმა კუნძული ტრინიდადი აღმოაჩინა.

1790 : აშშ-ში გაიცა პირველი პატენტი.

1884 : სინო-იაპონიის ომი დაიწყო.

1930 : გერმანიის ეროვნული ასამბლეა ვაიმარის კონსტიტუციას იღებს (ძალაში შედის 14 აგვისტოს).

1951 : იაპონიის ავიაკომპანია ჯაპან ეარლაინსი დაფუძნდა.

1954 : პირველი ასვლა მწვერვალზე კ2 განხორციელდა იტალიელთა ექსპედიციის მიერ არდიტო დესიოს მეთაურობით.

1992 : საქართველო გაეროს წევრი გახდა.

ამ დღეს დაბადებულნი

1143 : ნიჯო — იაპონიის იმპერატორი

1396 : ფილიპ III — ბურგუნდიის ჰერცოგი

1527 : მაქსიმილიან II — საღვთო რომის იმპერიის იმპერატორი

1866 : ჰალიდ ზია უშაქლიგილი — თურქი მწერალი და სახელმწიფო მოღვაწე.

1912 : ფრიდმანი, მილტონ — ამერიკელი ეკონომისტი.

1930 : პოპოვი, ოლეგ — რუსი კლოუნი.

1914 : ლუი დე ფიუნესი — ფრანგი მსახიობი.

1937 : პიეხა, ედიტა — საბჭოთა მომღერალი.

1938 : სტურუა, რობერტ რობერტის ძე — ქართველი რეჟისორი.

1965 : ჯოან როულინგი — ინგლისელი მწერალი

ამ დღეს გარდაცვლილნი

XIX საუკუნემდე

855 : აჰმედ იბნ ჰამალი — იმამი

1099 : სიდ კამპეადორი — ესპანელი მეომარი

1108 : ფილიპ I — საფრანგეთის მეფე

1547 : ფრანსუა I — საფრანგეთის მეფე

1556 : ლოიოლა, ეგნატე — იეზუიტთა ორდენის დამაარსებელი

1726 : ბერნუოლი, ნიკოლაუსი — შვეიცარელი მათემატიკოსი

1750 : იოანე V — პორტუგალიის მეფე

1784 : დიდო, დენი — ფრანგი მწერალი და ფილოსოფოსი

XIX საუკუნე

1849 : პეტეფი, შანდორ — უნგრელი პოეტი, რევოლუცოინერი-დემოკრატი (დ.1823)

1886 : ლისტი, ფრანც — უნგრელი კომპოზიტორი (დ.1811)

XX საუკუნე

1901–1950

1932 : ჰაფიზ იბრაჰიმი — არაბი მწერალი და ჟურნალისტი

1944 : ანტუან დე სენტ-ეგზიუპერი — ფრანგი მწერალი და პილოტი

1951–2000

1993 : ბოდუენ I — ბელგიის მეფე

XXI საუკუნე

2012: ვიდალი, გორ — ამერიკელი მწერალი და პუბლიცისტი

2016: ისკანდერი, ფაზილ — ირანელ-აფხაზი მწერალი

დღესასწაულები

მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:

კოზმან ხუცეს-მონაზონი

წმინდა ემილიანე

იაკინთე ამასტრიდელი

პამვა მეუდაბნოე

დიდმოწამე ათანასე

აგრეთვე:

კონგოს რესპუბლიკა : რევოლუციის დღე

ჰავაი, აშშ : ჰავაის დროშის დღე

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის