USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
20 აგვისტო - ეს დღე ისტორიაში
თარიღი:  387

20 აგვისტო — გრიგორიანული კალენდრის 232-ე დღე (ნაკიან წლებში – 233-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 133 დღე.

დღის მოვლენები

636 : იარმუკის ბრძოლა - არაბთა ჯარები ხალიდ ბილ ვალიდის მეთაურობით სირიასა და პალესტინას ართმევენ ბიზანტიის იმპერიას, რაც მუსლიმანთა დაპყრობებისა და არაბეთს გარეთ ისლამის სწრაფი გავრცელების პირველი დიდი ტალღა იყო.

917 : ანქიალუსის ბრძოლა - ბულგარეთის მეფე სემეონ I თრაკიას იპრყობს და ბიზანტიელებს სდევნის.

1000 : უნგრეთი დაარსდა როგორც ქრისტიანული სახელმწიფო სტეფენ I-ის მიერ.

1900 : იაპონიის დაწყებითი სკოლის კანონით შემოღებულ იქნა აუცილებელი ოთხწლიანი სწავლება.

1914 : პირველ მსოფლიო ომში გერმანიის ჯარმა აიღო ქ. ბრიუსელი.

1920 : პირველი კომერციურლი რადიოსადგური 8MK (WWJ) იწყებს მაუწყებლობას დეტროიტში, მიჩიგანი.

1926 : დაარსდა იაპონიის საზოგადოებრივი მაუწყებლობის კომპანია Nippon Hōsō Kyōkai (NHK).

1940 : მეხიკოში გადასახლებაში მყოფ რუს რევოლუციონერ ლეონ ტროცკის დაქირავებულმა მკვლელმა ყინულის ცულით სასიკვდილო ჭრილობა მიაყენა. ტროცკი მომდევნო დღესვე გარდაიცვალა.

1960 : სენეგალმა მალის ფედერაციიდან გამოდის და დამოუკიდებლობას აცხადებს.

1968 : ვარშავის ხელშეკრულების ორგანიზაციის წევრი ქვეყნების ჯარები შევიდნენ ჩეხოსლოვაკიაში, „პრაღის გაზაფხულის“ პოლიტიკური ლიბერალიზაციის ჩასახშობად.

1991 : 50-წლიანი ოკუპაციის შემდეგ ესტონეთმა სსრ კავშირისაგან დამოუკიდებლობა გამოაცხადა.

1991 : საბჭოთა კავშირის დაშლა : 100.000-ზე მეტი ადამიანი გამოდის საბჭოთა კავშირის პარლამენტის შენობის წინ ხუნტის წინააღმდეგ.

2007 : საქართველოს რკინიგზის მართვის უფლება 99 წლით ბრიტანულ კომპანია „ფარქფილდ ინვესტმენტს“ გადაეცა.

2015 : საბერძნეთის პრემიერ-მინისტრი ალექსის ციპრასი თანამდებობიდან გადადგა.

2016 : გაზიანთეფში მომხდარი ტერაქტის შედეგად დაიღუპა 54 და დაშავდა 66 ადამიანი.

2017 : ბორჯომის ხეობაში მომხდარი ხანძრის შედეგად, ტყის 100 ჰექტარზე მეტი ტერიტორია დაიწვა.

2018 : ვენესუელაში ახალი ვალუტა, სუვერენული ბოლივარი შემოიღეს.

ამ დღეს დაბადებულნი

1833 : ჰარისონი, ბენჯამინ — აშშ-ს 23-ე პრეზიდენტი (გ.1901)

1889 : კაკაბაძე, დავით — ქართველი მხატვარი

1890 : ლავკრაფტი, ჰაუარდ ფილიპს — ამერიკელი მწერალი (გ.1937)

1901 : კვაზიმოდო, სალვადორე — იტალიელი მწერალი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

1913 : სპერი, რობერტ ვოლკოტ — ამერიკელი ნეირობიოლოგი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

1936 : ჰიდეკი შირაკავა — იაპონელი ქიმიკოსი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

1937 : კონჩალოვსკი, ანდრეი — რუსი რეჟისორი

1941 : მილოშევიჩი, სლობოდან — სერბეთის პრეზიდენტი

1944 : განდი, რაჯივ — ინდოეთის პრემიერ მინისტრი

1947 : ჟოზე ვილკერი — ბრაზილიელი მსახიობი და რეჟისორი

1948 : რობერტ პლანტი — ინგლისელი ვოკალისტი, ჯგუფ ლედ ზეპელინის წევრი.

ამ დღეს გარდაცვლილნი

984 : იოანე XIV — რომის პაპი

1580 : ოსირიუ, ჟერონიმო — პორტუგალელი ისტორიკოსი

1773 : ფლორესი, ენრიკე — ესპანელი ისტორიკოსი

1823 : პიუს VII — რომის პაპი (დ.1740)

1914 : პიუს X — რომის პაპი (დ.1835)

1915 : ელრიხი, პაულ — გერმანელი მეცნიერი, ნობელის პრემიის ლაურეატი მედიცინაში

1917 : ბაიერი, ადოლფ ფონ — გერმანელი ქიმიკოსი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

1961 : ბრიჯმანი, პერსი ვილამს — ამერიკელი ფიზიკოსი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

დღესასწაულები

მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:

დომენტი სპარსი და ორნი მოწაფე მისი

მარინ მხედარი და ასტერიოს სინკლიტიკოსი

ორე ნიტრიელი

პოტამია საკვირველთმოქმედი

პიმენ მრავალსნეული

აგრეთვე:

ესტონეთი : რესტავრაციის დღე

 

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის