11 აგვისტო — გრიგორიანული კალენდრის 223-ე დღე (ნაკიან წლებში – 224-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 142 დღე.
დღის მოვლენები
ძვ. წ. 3114 : ამ დღეს პროლეპტურ გრიგორიანულ კალენდარში ჩვენი ერა იწყება.
ძვ. წ. 480 : სპარსელები ქსერქსე I-ის მეთაურობით ამარცხებენ სპარტელებს თერმოპილეს ბრძოლაში. სპარტელები უკანასკნელ მეომრამდე იბრძოდნენ.
70 : იერუსალიმის პირველი ტაძრის (მეფე სოლომონის აგებული) და მეორე ტაძრის დანგრევა.
355 : კალვდიუს სილვანუსი გამყიდველობაში ბრალდებული, საკუთარ თავს რომის იმპერატორად აცხადებს კონსტანტიუს II-ის საწინააღმდეგოდ.
1492 : ალექსანდრე VI რომის პაპად აირჩა.
1919 : ვაიმარის რესპუბლიკის კონსტიტუცია მიიღეს.
1920 : დაიდო ლატვია - რუსეთის სამშვიდობო ხელშეკრულება, რომლითაც რუსეთი ლატვიის ტერიტორიაზე პრეტენზიაზე უარს აცხადებს სამუდამოდ. 1940 წელს საბჭოთა კავშირმა ეს ხელშეკრულბა ერთპიროვნულად დაარღვია და ლატვიის ოკუპაცია მოახდინა.
1934 : ალკატრაზის კუნძულზე, სან-ფრანცისკოსთან, კალიფორნია, ფედერალური საპყრობილე გაიხსნა.
1948 : ლონდონში გაიხსნა მე-10 ოლიმპიური თამაშები.
1960 : ჩადმა გამოაცხადა დამოუკიდებლობა.
1984 : აშშ-ის პრეზიდენტი რონალდ რეიგანი, რადიო გადაცემაზე ხმის შემოწმებისას ამბობს „ჩემო თანამოქალაქე ამერიკელებო, მსიამოვნებს გაცნობოთ, რომ დღეს ხელი მოვაწერე კანონმდებლობას, რომლის მიხედვით რუსეთის კანონგარეშედ გამოცხადდა სამუდამოდ. დაბომბვას ხუთ წუთში ვიწყებთ“.
1987 : ალან გრინსპენი აშშ-ის ფედერალური რეზერვის თავმჯდომარე ხდება.
1999 : მზის სრული დაბნელება ევროპასა და აზიაში.
2003 : ნატოს პირველი მნიშვნელოვანი სამშვიდობო ოპერაცია ევროპის გარეთ იწყება ავღანეთში.
2003 : ცხელი ჰაერის მასების ტალღამ პარიზში ტემპერატურა 44° C ნიშნულზე აიყვანა, რის გამოც ქალაქში 144 ადამიანი დაიღუპა.
2010 : კოლუმბიამ და ვენესუელამ დიპლომატიური ურთიერთობები აღადგინეს, ხუან მანუელ სანტოსის კოლუმბიის პრეზიდენტად არჩევის შემდეგ.
2015 :
უეფა-ს 2015 წლის სუპერთასის გამარჯვებული „ბარსელონა“ გახდა.
Trigana Air Service-ის რეისი 267-მა 49 მგზავრითა და 5 ეკიპაჟის წევრით ინდონეზიის პაპუის პროვინციაში კატასტროფა განიცადა.
2016 : ედგარ ლუნგუ ზამბიის პრეზიდენტად აირჩიეს.
ამ დღეს დაბადებულნი
1667 : მედიჩი, ანა მარია ლუჩია — მედიჩების გვარის უკანასკნელი წარმომადგენელი
1673 : მიდი, რიჩარდ — ინგლისელი ფიზიკოსი
1863 : დუმერგი, გასტონ — საფრანგეთის პრეზიდენტი
1872 : კიჯურო, შიდეჰარა — იაპონიის პრემიერ მინისტრი
1892 : იოშიკავა, ეიჯი — იაპონელი მწერალი
1921 : ჰალი, ალექს — ამერიკელი მწერალი და ისტორიკოსი
1932 : არაბალი, ფერნანდო — ესპანელი მწერალი
1943 : მუშარაფი, პერვეზ — პაკისტანის პოლიტიკური მოღვაწე
1950 : ვოზნაკი, სტივ — ამერიკელი კომპიუტერული ინჟინერი
ამ დღეს გარდაცვლილნი
ძვ. წ. 480 : ლეონიდასი — სპარტას მეფე
353 : მაგნენტიუსი — რომაელი უზურპატორი
449 : ფლავიანე — კონსტანტინოპოლის პატრიარქი
1204 : გუტორმი — ნორვეგიის მეფე
1614 : ლავინია ფონტანა — იტალიელი მხატვარი
1786 : იესე ბარათაშვილი — ქართველი მწერალი (დ. 1728)
1851 : ლორენც ოკენი — გერმანელი ნატურალისტი
1956 : ჯექსონ პოლოკი — ამერიკელი ფერმწერი (დ. 1912)
1972 : მაქს ტაილერი — სამხრეთ აფრიკელი ვიროლოგისტი, ნობელის პრემიის ლაურეატი
1973 : კარლ ციგლერი — გერმანელი ქიმიკოსი, ნობელის პრემიის ლაურეატი
1996 : რაფაელ კუბელიკი — ჩეხი დირიჟორი (დ. 1914)
1996 : ვანგა — ბულგარელი ნათელმხილველი და მკურნალი (დ. 1911)
2014 : რობინ უილიამსი — ამერიკელი მსახიობი და კომიკოსი (დ. 1951)
დღესასწაულები
მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:
ევსტათი მცხეთელი
წმინდა კალინიკე
სერაფიმა ქალწული
თეოდოტია და სამი შვილი
ღირსმოწამე მიქაელი
აგრეთვე:
ზიმბაბვე : გმირთა დღე
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge