„აშშ-ში მცხოვრებ უკრაინელებს შეუძლიათ არსებითი გავლენა მოახდინონ ამერიკის პრეზიდენტის არჩევნების შედეგებზე, - ნათქვამია უკრაინულ გაზეთ „აპოსტროფში“ (Апостроф) გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „უკრაინა და კამალა ჰარისი: რატომ აქვთ უკრაინელთა ხმებს გადამწყვეტი მნიშვნელობა აშშ-ის პრეზიდენტის არჩევაში“ (ავტორი - დიმიტრი იაკოვენკო).
ჟურნალისტი ეყრდნობა ამერიკელი ისტორიკოსის ტიმოთი სნაიდერის პოზიციას, რომელიც აღნიშნავს, რომ უკრაინელები ყველაზე მეტად სწორედ ე.წ. „მოყოყმანე შტატებში ცხოვრობენ, შესაბამისად, მათი ხმები გადამწყვეტი იქნება ერთ-ერთი კანდიდატისათვის.
ტიმოთი სანდერსი მიუთითებს კამალა ჰარისისა და დონალდ ტრამპის მხარდაჭრრის რყევაზე, რომლის ამპლიტუდა ერთმანეთისაგან 2-3%-ით განსხვავდება და აღნიშნავს, რომ სწორედ ამდენი უკრაინელი ცხოვრობს (მთლიან მოსახლეობაზე გადაანგარიშებით) „მოყოყმანე შტატებში“.
უკრაინული გაგებით, დონალდ ტრამპი ვიქტორ იანუკოვიჩს ჰგავს, რომელიც ოლიგარქებს ბაძავდა და რომელსაც მხარს კრემლიდან რეალური ოლიგარქები უჭერდნენ. თუმცა, აშშ-ის ექს-პრეზიდენტს განმასხვავებელი ნიშნებიც აქვს - იანუკოვიჩთან შედარებით, იგი პირადი ქარიზმით გამოირჩევა და პოლიტიკურად ტალანტიურია.
დონალდ ტრამპის პროგრამის არსი გამოიხატება ამერიკული პოლიტიკური წესრიგის ტრანსფორმაციაში. დამოუკიდებლად იმისა, მოხერხდება თუ არა გარდაქმნა, რეჟიმის ცვლილების მცდელობა ამერიკისათვის უკვალოდ არ ჩაივლის - ეს ქვეყანა აქტიურ საერთაშორისო არენისაგან გარკვეული ვადით, მეტ-ნაკლებად ჩამოცილებული იქნება. ეს ნიშნავს, რომ დონალდ ტრამპის ადმმინისტრაციის დროს რუსეთი და ჩინეთი რასაც მოისურვებენ, იმას გააკეთებენ, მათი ხელშემშლელი არავინ არ იქნება.
თუ დავფიქრდებით იმაზე, რა მნიშვნელობა აქვს ამერიკის შეერთებულ შტატებს უკრაინისათვის, მაშინ ისიც უნდა გავითვალისწინოთ, თუ რა მნიშვნელობა ექნება უკრაინელების (ამერიკელი უკრაინელების) პოზიციებს საპრეზიდენტო არჩევნებისათვის.
ამერიკული საკმაოდ თავისებური საარჩევნო სისტემის მიხედვით, ზოგიერთ შტატს, სხვებთან შედარებით, უფრო მეტი მნიშვნელობა აქვს. ამერიკელი უკრაინელები პენსილვანიის მოსახლეობის 1%-ს შეადგენენ, ხოლო მიჩიგანის - 0,5%-ს. თუ დონალდ ტრამპი ამ ორ შტატში გაიმარჯვებს, იგი მთლიანობაში არჩევნებს იგებს. თავის მხრივ, თუ კამალა ჰარისი მიიღებს უპირატესობას და გაიმარჯვებს, რასაკვირველია, ისიც მთლიანობაში მოგებული იქნება“, - აღნიშნავს ისტორიკოსი ტიმოთი სნაიდერი.
გარდა ამისა, ისტორიკოსის თქმით, შტატებში მცხოვრები უკრაინელების თვალსაზრისს ასევე შეუძლია გარკვეული გავლენა მოახდინოს არჩევნების საერთო შედეგებზე: „მიჩიგანში უკრაინული წარმოშობის აშშ-ის მოქალაქეების რაოდენობა უფრო მეტია, ვიდრე დონალდ ტრამპის მომხრეებისა 2016 წელს. პენსილვანიაშიც კი უკრაინელები ბევრად მეტნი არიან, ვიდრე 2016 წლის არჩევნების დროს დონალდ ტრამპის ან 2020 წლის არჩევნებში ჯო ბაიდენის მხარდამჭერები“.
ამას წინათ „ნიუ-იორკ ტაიმსმა“ გამოაქვეყნა სოციოლოგიური გამოკითხვის შედეგები, რომლის მიხედვით, დემოკრატიული პარტიის სავარაუდო კანდიდატი კამალა ჰარისი თავისი რეიტინგით თითქმის დაეწია რესპუბლიკური პარტიის კანდიდატს დონალდ ტრამპს.
წყარო: https://apostrophe.ua/ua/news/world/america/2024-07-30/istorik-timoti-snayder-ukazal-na-klyuchevuyu-rol-ukraintsev-na-vyiborah-prezidenta-ssha/327585
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge