USD 2.7109
EUR 3.1197
RUB 3.3417
Tbilisi
«TRT - Turkish Radio and Television Corporation» (თურქეთი): „ღაზას სექტორში მიმდინარე ომის დამარცხებულები“
Date:  347

„მაშინაც კი, თუ ისრაელი ღაზას სექტორში მიმდინარე ომში სამხედრო წარმატებას მიაღწევს, ის მაინც ომში დამარცხებული იქნება. 7 ოქტომბრის შემდეგ ღაზას წინააღმდეგ წარმოებული მძიმე კამპანიის გამო, ისრაელმა ვერ ან არ აირჩია გამოეყენებინა უდიდესი ისტორიული შესაძლებლობა, რაც ჰქონდა დაარსების დღიდან. დღეს მას ემუქრება უსაფრთხოების ონტოლოგიური კრიზისი და სტატუსის შფოთვა ისეთი მასშტაბით, როგორიც 1948 წლის შემდეგ“, - ნათქვამია თურქეთის სახელმწიფო რადიოტელეკორპორაციის (TRT - Turkish Radio and Television Corporation) ქართულენოვან ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებულ სტატიაში სათაურით „ღაზას სექტორში მიმდინარე ომის დამარცხებულები“ (ავტორი - მურათ იეშილთაში, პროფესორი,ანალიტიკურ ცენტრ SETA/სეტას უსაფრთხოების კვლევების დირექტორი).

შვიდი ოქტომბრის შემდეგ ისრაელი არის ქვეყანა, რომელმაც ბევრ ფრონტზე წააგო და უახლოეს წლებში მოუწევს ამით ცხოვრება. 7 ოქტომბრის ერთ-ერთი პირველი სტრატეგიული შედეგი უსაფრთხოებას უკავშირდება. სამხედრო თვალსაზრისით, ისრაელის უსაფრთხოების დოქტრინას აქვს ოთხი საყრდენი. მათგან ყველაზე მნიშვნელოვანია სამხედრო შეკავება. თავშეკავება არის ქვეყნის ყველაზე მნიშვნელოვანი იარაღი თავდაცვის წინ. 7 ოქტომბრის თავდასხმებმა და ისრაელის არმიის სისუსტემ ომის მდგრადობის კუთხით გამოიწვია თავდაცვის მითის დაშლა. კიდევ ერთი ელემენტია ადრეული გაფრთხილება. ადრეული გაფრთხილება ემყარება მტრის მოქმედების წინასწარი ცოდნის უპირატესობას, ქვეყნის ყველა სადაზვერვო შესაძლებლობის წყალობით. 7 ოქტომბერი აჩვენებს, რომ ისევე, როგორც 1973 წელს, ისრაელის ადრეული გაფრთხილების შესაძლებლობა არ არის სრულყოფილი. ისრაელის უსაფრთხოების დოქტრინის კიდევ ერთი ელემენტია თავდაცვა. თავდაცვა შედგება იმ შესაძლებლობების ჯამისგან, რომელიც საშუალებას აძლევს არმიას დაიცვას თავი, როგორც ძირითადი ძალა იმ სიტუაციაში, როდესაც შეკავება არ მუშაობს და ხდება აგრესია. ისრაელის არმიამ 7 ოქტომბერს არამარტო ვერ შეასრულა საკუთარი თავის თავდაცვითი მოვალეობა, არამედ გაუჭირდა ბრძოლა ღაზაში, როგორც ნამდვილი ჯარი. უსაფრთხოების დოქტრინის მეოთხე საყრდენი არის აბსოლუტური გამარჯვება. აბსოლუტური გამარჯვება გულისხმობს უდავო სამხედრო გამარჯვებას, რომელიც შეუძლებელს ხდის მტრის გადაჯგუფებას და ხელახლა შეტევას. მიუხედავად იმისა, რომ ისრაელის ომის სტრატეგიული მიზანი ღაზაში გამოცხადდა, როგორც ჰამასის განადგურება, გასაგები იყო, რომ ეს არ მოხდებოდა. ამ მიზეზით, ნეთანიაჰუს ადმინისტრაციამ შეცვალა სტრატეგია „განადგურების“ შესაჩერებლად და მისი დასუსტების მიზნით.

ამ ომში, ისრაელის დანაკარგები მხოლოდ სამხედრო დანაკარგებით არ შემოიფარგლება. შეუძლებელია ამით ქვეყანა მოექცეს, როგორც საერთაშორისო ურთიერთობების არანორმალური წევრი, როდესაც ფუნდამენტური ელემენტები, რომლებიც კვებავს მის ინტერესებსა და შიშებს, უფრო რელიგიურია, ვიდრე რაციონალური. მაგალითად, დაეში არის ასეთი მაგალითი. ნიადაგი, რომელიც კვებავს მათ ინტერესებსა და შიშებს, არის რელიგიური და არა ამქვეყნიური. ამ მიზეზით, ის არ გრძნობს რაიმე წესებს. ისრაელის თავდასხმებმა ღაზაზე, რომელიც არ შეესაბამება ომის კანონებს, ისრაელი გადააქცია სახელმწიფოდ, რომელიც მოქმედებს საერთაშორისო სამართლის მიღმა. 7 ოქტომბრის შემდეგ განხორციელებულმა „ღაზას გენოციდმა“ აშკარად გამოიწვია ისრაელის გენოციდურ ქვეყნად გადაქცევა. მიუხედავად იმისა, რომ ეს ვითარება ისტორიული ტრაგედიაა, ის მომავალში ისრაელის საერთაშორისო რეპუტაციის განუყოფელი ნაწილიც იქნება. ის ფაქტი, რომ ნეთანიაჰუს მთავრობისა და ომის მხარდამჭერების მიერ ომი არაერთხელ გამოხატულია რელიგიური ცნობებით, გაცილებით ღრმა პრობლემას ავლენს. ისრაელის ე.წ. საერო პოლიტიკური რეჟიმი სხვა არაფერია, თუ არა უსაფუძვლო რიტორიკა; უარესი, ეს ადასტურებს, რომ ისრაელი მესიანური ქვეყანაა. შედეგად, ღაზას ომმა გამოიწვია ისრაელის დაშიფვრა, როგორც რადიკალური ქვეყანა, რომელიც არ დაემორჩილა საერთაშორისო სამართლის წესებს და ომი რელიგიური გახადა. სინამდვილეში, გლობალური მასშტაბით პალესტინის მხარდამჭერი ისრაელის საწინააღმდეგო დემონსტრაციები იწვევს თელ-ავივის იზოლირებას გლობალურ დონეზე.

კიდევ ერთი დანაკარგი ისრაელისთვის, როგორც რადიკალური სახელმწიფოსთვის, არის საკუთარი საზოგადოების დაკარგვა. მიუხედავად იმისა, რომ 7 ოქტომბერმა რადიკალურად შეარყია ისრაელის უსაფრთხოების განცდა არა მხოლოდ როგორც სახელმწიფოს, არამედ როგორც საზოგადოებას, თავდასხმების ისტორიული ჩარჩო „ჰოლოკოსტის“ თვალსაზრისით ემსახურებოდა დაუცველობისა და სოციალური შეშფოთების გაღრმავებას. თავდასხმებზე ისრაელის სამხედრო პასუხის ძალადობამ კიდევ უფრო გააფართოვა და გააძლიერა გლობალური ისრაელის საწინააღმდეგო განწყობები, რამაც გამოიწვია ებრაული თემი გადაექცია გლობალური მასშტაბის შეშფოთების საზოგადოებად. ამ ვითარებაზე პასუხისმგებელი თავად ისრაელის მთავრობაა.

ამ ეტაპზე კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი დანაკლისი არის ის, რომ ისრაელი გადაიქცევა ქვეყნად, რომელიც თანდათან შორდება დემოკრატიულ პრაქტიკას და ხდება ავტორიტარული ექსტრემიზმის ღერძზე. შეუძლებელია პოლიტიკისა და საზოგადოების ნორმალიზება ქვეყანაში, სადაც პოლიტიკის ძირითადი დინამიკა მუდმივად სხვებზე მაღლა დგას. მსგავსი პროცესი იქმნება ისრაელში, 7 ოქტომბრის შემდეგ. ამ კონტექსტში, ისრაელში პოლიტიკური ცხოვრება უფრო რადიკალიზებული გახდება, პოლიტიკური დისკურსები გამკაცრდება და საჯარო სფერო ხელახლა გაძლიერდება ნაციონალისტური ებრაული იდენტობის გარშემო. ეს სიტუაცია ისრაელს კიდევ უფრო მკაცრ ბანაკში გადააყენებს პალესტინის საკითხთან დაკავშირებით და პრობლემის ორი სახელმწიფოს ფორმატში გადაწყვეტა შეუძლებელი გახდება.

სამხედრო, პოლიტიკური და სოციალური დანაკარგების გარდა, ისრაელის ყველაზე მნიშვნელოვანი დანაკარგი ხდება, მის რეგიონულ გეოპოლიტიკურ პოზიციაზე. 7 ოქტომბრამდე რეგიონულმა ნორმალიზებამ ისრაელს ისტორიული იზოლაციის დაძლევის სტრატეგიული შესაძლებლობა შეუქმნა. თუმცა, ისრაელის ხედვა პალესტინის საკითხზე, როგორც ნულოვანი ჯამის თამაშზე, რომელშიც მხოლოდ ის იმარჯვებს და მისი მტრული დამოკიდებულება რეგიონული აქტორების მიმართ, იწვევს მის იზოლაციას. ბევრი სტრატეგიული შესაძლებლობა, განსაკუთრებით არაბულ-ისრაელის ნორმალიზაცია, რეგიონალური ეკონომიკური პროექტები და ენერგეტიკული პარტნიორობა, აღარ არის შესაძლებელი ღაზაში განვითარებული მოვლენების გამო. ამ შესაძლებლობის არეალის ხელახლა შექმნა ადვილი არ იქნება.

შედეგად, ღაზაზე ისრაელის თავდასხმები და არაპროპორციული ძალადობა; ამან გამოიღო შედეგი, რომლითაც ისრაელმა ცუდი რეგიონალური და გლობალური იმიჯი შეიძინა. ისრაელი ახლა უფრო იზოლირებული და დაუცველი ქვეყანაა ახლო აღმოსავლეთში, ვიდრე წარსულში.

წყარო: https://www.trt.net.tr/georgian/regioni-da-sak-art-velo/2023/12/01/ak-tualuri-t-emis-analizi-66-2023-2071517

 

 

society
მეუფე შიო - განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება

მხოლოდ გულმოწყალე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი)სულთმოფენობიდან ოცდამეერთე კვირას, ღირსი გაბრიელ აღმსარებლისა და სალოსის ხსენების დღეს ქადაგების დროს განაცხადა.

მიტროპოლიტის თქმით, ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს...

მისივე განცხადებით, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო და არც არასდროს მოაკლდება“.

„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.

ძვირფასო მამებო, დედებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, რომელიც დაემთხვა ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენებას. შეგვეწიოს მისი მადლი და ლოცვა ჩვენ და სრულიად საქართველოს.

გადმოგცემთ მისი უწმინდესობის და უნეტარესობის, კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის მოლოცვას და კურთხევას.

დღეს წაკითხული იყო იგავი სახარებიდან მდიდარსა და ლაზარეზე. ეს ორი ადამიანია, ორი სახეა წარმოდგენილი ჩვენ წინაშე. მდიდარს საერთოდ არ ენაღვლებოდა, რომ მის კართან იწვა მძიმე ავადმყოფი და გლახაკი, სრულიად გულგრილი იყო მისი ბედისადმი. ლაზარე კი ძალიან მოკრძალებული იყო. მას ის კი არ უნდოდა, რომ მდიდრის სუფრიდან ლანგრით მიეტანათ მისთვის საჭმელი, არამედ იმას ნატრობდა, რომ ძირს დაცვენილი ნამცეცი მაინც შეხვედროდა. იმდენად ავად იყო, რომ სიარულიც კი არ შეეძლო. ამ მდიდარს ეს ამბავი სრულიად არ აღელვებდა, ის იმდენად გართული იყო თავისი ნადიმებით და ფუფუნებით. გარდაცვალების შემდეგ ყველაფერი შეიცვალა, ღარიბი აღმოჩნდა აბრაამის წიაღში, მდიდარი კი - ცეცხლოვან გეენიაში, ჯოჯოხეთში.

რატომ მოხდა ასე? რაზეა ეს იგავი, საერთოდ?

ეს იგავი არის მოწყალებაზე. ასე იმიტომ მოხდა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ღმერთი არის მოწყალე. მხოლოდ გულმოწყალე, მოწყალე გულის მქონე ადამიანმა შეიძლება დაიმკვიდროს სასუფეველი. ვერცერთი ულმობელი, ვერცერთი უსიყვარულო, სასტიკი, ბოროტი ადამიანი სასუფეველს ვერ დაიმკვიდრებს, რაგინდ ბევრი დამსახურება ჰქონდეს ამ დედამიწაზე, იმიტომ რომ ცათა სასუფეველი არ არის ის, რაც გაიცემა რაღაც დამსახურებების სანაცვლოდ, არამედ ცათა სასუფევლის დამკვიდრებისთვის საჭიროა, ისე მოვალბოთ ჩვენი გული, რომ მასში შემოვიდეს სულიწმინდის მადლი, რომელიც ფერს უცვლის ადამიანს და ხარბიდან გადააქცევს ხელგაშლილად, ამპარტავნიდან - თავმდაბლად, შურიანიდან - მოსიყვარულედ, ნაყროვანიდან - მმარხველად და ა. შ. არცერთი ულმობელი ადამიანისთვის, ვინც არ არის მოწყალე გულის მქონე, ეს ფერისცვალება შესაძლებელი არ არის. ვერ მოხდება ეს სასწაული მის სულში. ვიმეორებ: რატომ? - იმიტომ, რომ ასეთი ადამიანის სულში სულიწმინდის მადლი ვერ შემოდის.

ამიტომ მთელი ცხოვრება უნდა იღვაწოს ადამიანმა ქმედით სიყვარულში, რომ ეს ლმობიერება და მოწყალება ისწავლოს. სწორედ ამაზეა დღევანდელი იგავი, რომ ვისწავლოთ ეს თვისებები, ეს სათნოებები და ჩვენი ცხოვრების შედეგად ამ მდიდრის მსგავსად არ აღმოვჩნდეთ ცეცხლოვან გეენიაში, არამედ მოვემზადოთ მარადისობასთან შესახვედრად. ეს ცხოვრება იმისთვის გვაქვს მოცემული, რომ ღირსეულად მოვემზადოთ მარადისობაში გადასვლისთვის, როცა იქნება სამსჯავრო ჩვენი, როცა წარვდგებით სამსჯავროზე. თუმცა სამსჯავრო არის მთელი ცხოვრება, ადამიანი ამ ცხოვრებაშივე გამოუტანს განაჩენს თავის თავს და აკეთებს არჩევანს, თუ სად იქნება მარადისობაში.

თუ ამ ცხოვრებაში შეიძინე შური, უმოწყალობა, სიძვა, ვერცხლისმოყვარეობა, ამპარტავნება და სხვა ასეთი ვნებები, მარადისობაშიც თან წაგყვება ეს თვისებები, იქაც ასეთი იქნები. მაგრამ უფალს უნდა, რომ შეიძინო სიმდაბლე, სიყვარული, ლოცვა, მოთმინება, სულგრძელება, მოწყალება. რატომ? - იმიტომ, რომ თვითონ არის ასეთი უფალი ჩვენი იესო ქრისტე; და თუ ეს თვისებები გექნება, მაშინ ის თავისთან წაგიყვანს და გაცხონებს.

ძვირფასო ძმებო და დებო, მაგრამ ეს ადამიანის დახმარების გარეშე შეუძლებელია. თუ ადამიანს ეს არ უნდა, ყველაფერი ამაო იქნება, ხოლო თუ უნდა და იღვწის ამისთვის, მაშინ უფალი აუცილებლად შეეწევა მას, განკურნავს ამ ვნებებისგან და აცხონებს.

ასე რომ, დავფიქრდეთ ამ იგავზე: ვინ ვართ ჩვენ - მდიდარი თუ ლაზარე? და თუ ჩვენს თავში ჯერ კიდევ ვხედავთ ამ უმოწყალო მდიდრის თვისებებს, გონს მოვიდეთ, სანამ კიდევ გვაქვს ფიზიკური და სულიერი ძალები, რომ ფერი ვიცვალოთ და გამოვსწორდეთ.

დღეს არის ღირსი გაბრიელ სალოსისა და აღმსარებლის ხსენება. საოცარი სიხარული სუფევს დღეს ჩვენს მსახურებაზე, ძალიან ბევრი ხალხია შეკრებილი. გილოცავთ ამ დღესასწაულს. შეგვეწიოს მამა გაბრიელის ლოცვა და მადლი.

იგი იყო სრულიად გამორჩეული ადამიანი და მოღვაწე ჩვენი ეკლესიის უახლეს ისტორიაში. მოგეხსენებათ, ის მოღვაწეობდა ათეისტურ პერიოდში და მრავალ ადამიანს გაუნათა გზა უფლისკენ, რისთვისაც იგი მრავალჯერ ტანჯეს, დევნეს, გვემეს და დააპატიმრეს. ის ამ თავის დიდ სულიერებას ფარავდა სალოსობის ღვაწლით. ამის გამო, მრავალჯერ შეშლილი ეგონათ, მაგრამ, როგორც ამბობს პავლე მოციქული: „სულელი იგი ღვთისა უბრძენეს არს კაცთა“ (1 კორ. 25). თავისივე სიცოცხლეში ის მრავალ სასწაულს აღასრულებდა და მისი გარდაცვალების შემდეგ კიდევ უფრო მეტი სასწაული სრულდება, ადამიანები მოდიან არამხოლოდ საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა მხარიდან და წმინდა გაბრიელის ლოცვით უფალი მათ უსრულებს თხოვნას და ანიჭებს სულიერ და ხორციელ კურნებებს.

დღეს, დღევანდელ მსოფლიოში, როდესაც ასეთი სულიერი ძნელბედობაა, ჩვენ განსაკუთრებით გვამხნევებს ღირსი გაბრიელის სიტყვები, რომ სულიწმინდის მადლს არასდროს დაუტოვებია საქართველო, საქართველოს არასდროს მოჰკლებია სულიწმინდის მადლი და არც არასდროს მოაკლდება.

მაშ, დღეს, მისი ხსენების დღეს, განსაკუთრებით ვევედროთ ღირს გაბრიელს, აღმსარებელსა და სალოსს, რომ მისი ლოცვით უფალმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ქვეყანა, ჩვენი ეკლესია, გააძლიეროს და ადღეგრძელოს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II და შეგვეწიოს ღირსი მამა გაბრიელი, რომ ამ ლაზარეს მსგავსად, უფალმა დაგვამკვიდროს აბრაამის წიაღში, რათა დავტკბეთ იმ გამოუთქმელი სიკეთეებით, რომლებიც „თვალს არ უნახავს და ყურს არ სმენია“ (1 კორ. 2,9), რისი ღირსიც დაე, გავმხდარიყავით მადლითა და კაცთმოყვარებითა უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესითა, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა მამით და სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

ჩვენთან არს ღმერთი!“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way