ადამიანებს ცხოვრების მანძილზე ბევრი ინტერესი უჩნდებათ. რაც დრო გადის, ინტერესებისა და პასუხისმგებლობების რაოდენობა იზრდება,მაგრამ დღის, კვირისა თუ წელიწადის ხანგრძლივობა უცვლელი რჩება. შესაბამისად, გროვდება ბევრი წიგნი, რომლის წაკითხვასაც ვერ ვასწრებთ, ბევრი განუხორციელებელი იდეა, ბევრი ონლაინ ტრენინგი, რომელსაც დროს ვერ ვუთმობთ...
დღეს ბევრი რჩევა და ტექნოლოგია არსებობს, რომლებიც დროის პროდუქტიულად და ეფექტიანად დაგეგმვაში გვეხმარებიან. თუმცა, inc.com-ის ბლოგერის, ჯესიკა სტილმანის აზრით, დროის რესურსის ნაკლებობას არავითარი მიდგომა არ შველის გარდა ერთისა: ადამიანებმა თვალი უნდა გაუსწორონ სიმართლეს რომ არასდროს ექნებათ საკმარისი დრო გააკეთონ ყველაფერი რაც უნდათ ან რასაც გეგმავენ. მისი აზრით, ერთადერთი მიდგომა დაგვეხმარება რომ რთული დღის შემდეგ, არ გვქონდეს გადაღლილობის განცდა და აღარ შეგვაწუხოს დანაშაულის გრძნობამ იმის გამო, რომ ჩვენი წასაკითხი წიგნებისა თუ სასურველი ონლაინ ტრენინგების სიას დიდი ხანია, ხელუხლებელი რჩება
ოლივერ ბარქმენი თავის სტატიაში ამბობს რომ დღევანდელმა საინფორმაციო და უფრო მეტად კი კონტენტის ერამ, ბევრი წიგნი თუ პოდკასტი გახადა ხელმისაწვდომი. წასაკითხი წიგნებისა თუ მოსასმენი პოდკასტების სია, ინდივიდის ინტერესების მიხედვით იზრდება. პარალელურად გაზრდილი სამუშაო დღის ფონზე, უფრო და უფრო ნაკლები დრო რჩება საკუთარი თავისათვის და ჩნდება დანაშაულის გრძნობა, სასურველი წიგნის წაკითხვას ან პოდკასტის მოსმენას დრო ვერ დავუთმეთ.
დანაშაულის გრძნობა ისეთ სურვილებზეც ვრცელდება როგორიცაა რაღაც ახლის სწავლა, სხვა პროფესიის ათვისება და ახლობლების ნახვაც კი. დღეს ტექნოლოგიები დროის უფრო ეფექტიანად დაგეგმვის საშუალებას გვაძლევენ, თუმცა, უნდა გავიაზროთ, ჩვენს ცხოვრებაში იმაზე ნაკლები დროა, ვიდრე ჩვენი ყველა სურვილის შესრულებისთვისაა საჭირო. ამის გააზრება და შემდეგ შეგუება, ნებისმიერი ადამიანისთვის რთულია. ოლივერ ბაქმენის აზრით, რეალობის მიღება საუკეთესო მექანიზმია დანაშაულის შეგრძნების შესამცირებლად. ავტორი გვირჩევს რომ დავფიქრდეთ და გადაწყვიტოთ, რომელი პასუხისმგებლობა და მიზანია ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და მათი დღიური თუ წლიური რუტინა სწორედ ამ მიზნების გარშემო დავგეგმოთ.
„ყოვლისშემძლეობაზე“ უარის თქმა რთული პროცესია. ალბათ, სტივ ჯობსისთვისაც რთული იყო ყოველ დილით, საკუთარი თავისთვის იმის შეხსენება, რომ მძიმე დაავადების გამო, მისი დრო შეზღუდული იყო. თუმცა, რეალობის აღიარებამ და შეგუებამ, სწორი პრიორიტეტების განსაზღვრამ, სტივ ჯობსს დიდი იდეების განხორციელების ენერგია მისცა.
ასე რომ, დროა ყველამ თვალი უნდა გავიუსწოროთ სიმართლეს- დრო საკმარისი არასოდეს გვაქვს, შევარჩიოთ ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზნები და ჩვენი შეზღუდული დრო სწორედ მათ განხორციელებას დავუთმოთ. ასეთი დამოკიდებულებით, შევამცირებთ გადაღლას, დანაშაულის გრძნობას და ყველაფრის მოსწრების მცდელობასაც კი. როგორც ჯესიკა სტილმანი ამბობს, ასეთი აღიარება ნებისმიერ კალენდარსა და პროდუქტიულობის მმართველ აპლიკაციაზე მეტად დაგვეხმარება.
წყარო: http://www.insource.ge/
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge