2021 წლის მარტში, ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის დაფინანსებით გამოცხადდა ტენდერი თბილისის მეტროპოლიტენისთვის 44 ახალი ვაგონის შესასყიდადა.2021 წლის ნოემბერში, გამარჯვებულად კომპანია „მეტროვაგონმაში“ გამოცხადდა და ვაგონების მოწოდებაზე ხელშეკრულებაც დაიდო.
თუმცა 2023 წლის 19 მაისს, აღნიშნული კომპანია ევროკავშირის სანქციების ქვეშ მოხვდა და რუსულ „მეტროვაგონმაშთან“ დადებული ხელშეკრულების გაუქმების პროცედურა უკვე დაიწყო.
თბილისის ვიცე-მერის ირაკლი ხმალაძის განმარტებით, კითხვაზე - ხელშეკრულების გაწყვეტის გამო მერიას არანაირი ფინანსური სანქცია არ დაეკისრება. თუმცა მისივე თქმით, მერიას იმ ფასად, რა ფასადაც „მეტროვაგონმაშისგან” ყიდულობდა ვაგონებს, შესყიდვა გაუჭირდეს.
“ჩემი ვარაუდი შემიძლია გითხრათ, რომ ამ ფასში, რა ფასშიც ხდებოდა ამ კონტრაქტის ფარგლებში მოწოდება გაჭირდება, მაგრამ ამას გამოავლენს განახლებული სატენდერო პროცედურები. ხელშეკრულების გაწყვეტის პროცედურები დაწყებულია. რამდენიმე შეხვედრა ჩატარდა და იურისტები უკვე მუშაობენ.
გამიჭირდება იმის თქმა, რამდენად მოხდება სანქცირება ჩვენი მხარის ამ ხელშეკრულების გაწყვეტის შემდეგ. თუმცა ეს ფორსმაჟორული შემთხვევაა და არ მგონია, რომ ხელშეკრულების გაწყვეტას ჩვენზე რაიმე სანქციების გავრცელება მოჰყვეს. უფრო დაზუსტებულ ინფორმაციას მოგვიანებით მოგაწვდით",- აღნიშნა ვიცე-მერმა.
ხმალაძის თქმით, ამჯერად თბილისის მერია 44 ვაგონის ნაცვლად 212 ვაგონს შეისყიდის, შესაბამისად, ვაგონების მოწოდების ვადები დაკორექტირდება.
“მიმდინარე ხელშეკრულება უკვე ჩავარდნილია მეტროვაგონმაშის სანქცირების გამო და ჩვენ ახალი პროცედურების დაწყება გვიწევს, რადგან თბილისის მეტროპოლიტენს უახლოეს წლებში ნამდვილად სჭირდება განახლებული ვაგონები, რაც უნდა შევისყიდოთ.
ჩვენი სურვილი არის, რომ აღარ დავიგეგმოთ 44 ვაგონის შესყიდვაზე და მოხდეს მრავალწლიანი შესყიდვის განხორციელება. იმ რაოდენობების მიხედვით, რა საჭიროებაც თბილისის მეტროპოლიტენს უახლოეს წლებში ექნება. ვადები უფრო დიდი იქნება. პირველ მოწოდებას თუ გულისხმობთ, 44 ვაგონის მოწოდება ორ წელიწადში შესაძლებელი იქნება. ჯამში დაგვჭირდება 212 ვაგონი", - განაცხადა ირაკლი ხმალაძე.