USD 2.7015
EUR 3.1697
RUB 3.4107
თბილისი
საპარტნიორო ფონდი, რომელმაც 1 მილიარდი ზარალი ნახა, შესაძლებელია ბიუჯეტიდან დაფინანსდეს
თარიღი:  3214

ახელმწიფო კომპანიების უმსხვილესი კონგლომერატის, საპარტნიორო ფონდის რეფორმირების პროცესი აქტიურ ფაზაში შედის. სახელმწიფო კომპანიების საქმიანობა მნიშვნელოვან საკითხად იქცა საერთაშორისო ფინანსური ინსტიტუტებისა და მთავრობის ურთიერთობაშიც. IMF-სა და მთავრობას შორის მაისში მიღწეული შეთანხმებით, საპარტნიორო ფონდის საინვესტიციო საქმიანობა მაქსიმალურად უნდა შეიზღუდოს. 

 

შეთანხმების მიხედვით, საპარტნიორო ფონდმა უნდა შეწყვიტოს ახალი საინვესტიციო პროექტები და მხოლოდ არსებული პროექტების დაფინანსებით შემოიფარგლოს. ეს იყო ფონდისთვის პირდაპირ წაყენებული პირობა. 

ფონდის დირექტორის მოადგილის მოვალეობის შემსრულებელმა, გიორგი დანელიამ Forbes-ის კვირასთან ინტერვიუში ამ საკითხზე საუბრისას განაცხადა, რომ რეფორმირების პროცესში ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი საკითხი ფონდის დაფინანსების წყაროს საკითხია. დანელიას თქმით, ფონდის დაფინანსების შესაძლო წყაროდ სახელმწიფო ბიუჯეტი განიხილება.

"ჩვენი წინადადება მოიცავს სამ ძირითად საკითხს. პირველი, ეს არის დაფინანსების წყაროების განსაზღვრა. ისტორიულად ჩვენი დაფინანსების წყაროები იყო ჩვენი შვილობილი კომპანიების დივიდენდები. როგორც აღმოჩნდა, ეს დაფინანსების საკმაოდ არასტაბილური წყაროა. ერთი გზა ითვალისწინებს სახელმწიფო დაფინანსებას და ერთჯერად კაპიტალიზაციას – მოხდება სახელმწიფო აქტივების გატანა ფონდის სტრუქტურიდან და მათ სანაცვლოდ ერთჯერადი კაპიტალშენატანის განხორციელება". – თქვა დანელიამ.

2017-2018 წლებში ფონდის ზარალი 1 მილიარდ ლარს აღემატება.

გიორგი დანელია ვერ ასახელებს კონკრეტულ თანხას, რომელიც, შესაძლოა, სახელმწიფომ ფონდს გადასცეს. მისი თქმით, ასევე უცნობია, ამგვარი დაფინანსება ერთი ბიუჯეტური წლის განმავლობაში მოხდება, თუ რამდენიმე წელზე გაიწერება.

დანელიას თქმით, ამგვარი მიდგომა სავალუტო ფონდის მხრიდან წამოვიდა, მისი თქმით, რახან საპარტნიორო ფონდი სახელმწიფო კომპანიაა, "IMF-ში მიაჩნიათ, რომ მასზეც იგივე ბიუჯეტური კონტროლის მექანიზმები უნდა ვრცელდებოდეს, რაც სახელმწიფო ბიუჯეტზე".

დანელია ამბობს, რომ დაფინანსების კიდევ ერთ წყაროდ ფონდისთვის სხვადასხვა ლიკვიდური სახელმწიფო აქტივების გადაცემა განიხილება, რომლითაც ფონდი პროექტების განხორციელებას შეძლებს. 

"ფონდი, ბოლო ორი წელია, რეფორმირების ეტაპზეა, ჩვენ ვცდილობთ, შევცვალოთ ფონდის სტრუქტურა, საინვესტიციო მანდატი, დაფინანსების წყაროები და ა. შ. გამომდინარე იქიდან, რომ IMF-ს ჰქონდა გარკვეული რჩევები და რეკომენდაციები, ჩვენ აქტიურად ვთანამშრომლობთ მონეტარულ ფონდთან". – განაცხადა დანელიამ.

თბილისი
მერი - „ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება, ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის - როცა სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება საცურაო აუზი

„ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება. ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის, არც თქვენი - როდესაც სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება „ლაგუნა ვერე“, საცურაო აუზი. მე თუ მკითხავთ, როგორც დედაქალაქის მერს, საერთოდ არაფერი არ ესაქმება იქ საცურაო აუზს, ერთ-ერთი ყველაზე დაბინძურებული ადგილი გახლავთ კონკრეტული გზის მონაკვეთი, - ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა, კახა კალაძემ თბილისის საკრებულოს სხდომაზე შესაბამისი კითხვის საპასუხოდ განაცხადა.

კალაძემ ასევე, უპასუხა კითხვას, „ვარკეთილის“ მეტროსადგურის რეაბილიტაციის შესახებ და აღნიშნა, რომ ამ პროექტის განხორციელებას „თან ბევრი სირთულე ახლდა და ახლა, ის უკვე ბოლოშია გასული“.

„ლაგუნა ვერეზე“ ერთი რამ უნდა გაიგოთ, ეს არის კერძო საკუთრება. ეს არც ჩემია, არც მუნიციპალიტეტის, არც თქვენი. ეს არის კერძო საკუთრება. რა დაპირებაზე მესაუბრებით? ჩვენი დაპირება იყო, რომ იქ, როდესაც სამუშაოები წარიმართება, შენარჩუნებული იქნება „ლაგუნა ვერე“, საცურაო აუზი. მე თუ მკითხავთ, როგორც დედაქალაქის მერს და როგორც ამ ქალაქში მცხოვრებ ადამიანებს, საერთოდ არაფერი არ ესაქმება იქ საცურაო აუზს, ერთ-ერთი ყველაზე დაბინძურებული ადგილი გახლავთ კონკრეტული გზის მონაკვეთი.

არ ვიცი, დაველოდოთ, როდესაც კერძო მესაკუთრე განახორციელებს პროექტს. ხელშეკრულებაში პირდაპირ არის ჩაწერილი, რომ აღნიშნული საცურაო აუზი უნდა იყოს შენარჩუნებული.

რაც შეეხება „ვარკეთილის“ მეტროს, აბსოლუტურად გეთანხმებით, რომ უდიდესი პრობლემა იყო, სერიოზული გამოწვევა. აქაც, არ არსებობს კომპანიები საქართველოში. გვაქვს სერიოზული პრობლემა, გამოწვევა.

სერიოზული გამოწვევა გვაქვს მუშახელთან დაკავშირებით. პროექტი, რა თქმა უნდა, უკვე ბოლოშია გასული და უახლეს მომავალში მთლიანად დამთავრებული და მოწესრიგებული იქნება. უამრავი გამოწვევა ახლდა თან ამ პროექტს. ჯერ ერთი, კომპანიები პასუხისმგებლობას არ იღებდნენ იმიტომ, რომ იმ უბედურების გამო, რაც მოხდა, ყველა შეშინებული იყო და არავის არ ჰქონდა სურვილი, მონაწილეობა მიეღო ამ პროექტის განხორციელებაში. მოგვიწია უცხოელი ექსპერტების ჩამოყვანა, დეტალურად შესწავლა თვითონ გვირაბის, რა მდგომარეობა იყო, წყლები საიდან შემოდიოდა, როგორ უნდა მომხდარიყო ამ ყველაფრის არიდება“,- განაცხადა კახა კალაძემ.

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის