USD 2.7503
EUR 3.1249
RUB 3.3429
Tbilisi
როგორ იყენებს საქართველოს მოსახლეობა სოციალურ ქსელებს? - 2024 წლის სტატისტიკა
Date:  1541

გამოცემა Datareportal-ი სხვადასხვა წყაროსა და კვლევებზე დაყრდნობით, საქართველოში ციფრული პლატფორმებით და სერვისებით სარგებლობის ტენდენციებზე სტატიას აქვეყნებს. მათი ცნობით, 2024 წლის იანვრის მონაცემებით, ქვეყანაში ინტერნეტით 2.93 მილიონი ადამიანი სარგებლობს, მათგან 2.85 მილიონი კი, სრული მოსახლეობის 76.6% - სოციალური ქსელების მომხმარებელია.

ბუნებრივია, არსებული სტატისტიკა არსებითად ზუსტი არ არის, რადგან სოციალურ პლატფორმებზე თითოეული ანგარიში შესაძლოა არ იყოს უნიკალური ინდივიდების საკუთრება, ერთი ადამიანი კი რამდენიმე ანგარიშს ფლობდეს. ამას ადასტურებს ის ფაქტიც, რომ სოციალური ქსელების სარეკლამო პლატფორმებზე 18 წელს გადაცილებული საქართველოს მოქალაქეების რაოდენობა 2.85 მილიონს აღწევს, რაც ქვეყანაში სრულწლოვანი ადამიანების რეალურ რაოდენობას 2%-ით აღემატება. იგივე პლატფორმა აჩვენებს, რომ საქართველოში სოციალური ქსელების მომხმარებელთა 51.8% მდედრობითი სქესისაა, 48.2% კი - მამრობითი.

ქვეყანაში ყველაზე პოპულარული სოციალური ქსელი Facebook-ია, რომელზეც საქართველოდან 2.85 მილიონი ანგარიშია გახსნილი. Datareportal-ი სტატისტიკის შესადგენად Meta-ს სარეკლამო ხელსაწყოს - Ads Manager-ის - ინფორმაციას ეყრდნობა, რომელიც დაახლოებით გამოთვლის, თუ რომელი ქვეყნიდან რამდენ პოტენციურ მომხმარებლამდე მიაღწევს კონკრეტული რეკლამა.

Facebook

Meta-ს სარეკლამო სტატისტიკა აჩვენებს, რომ საქართველოს მოსახლეობამდე რეკლამის პოტენციური მიღწევადობა, 2023 წლის იანვრიდან 2024 წლის იანვრამდე, 9.6%-ით, ანუ 250 000 ანგარიშით გაიზარდა. თუმცა შესაძლოა, ეს რიცხვები პლატფორმის მომხმარებელთა ბაზაში ცვლილების ინდიკატორი საერთოდ არ იყოს.

Facebook-ზე განთავსებული რეკლამების “რიჩი” (უნიკალური მნახველების რაოდენობა) ქვეყნის მოსახლეობის 76.6%-ს გაუთანაბრდა.

Instagram

ასევე Meta-ს ინფორმაციით, წლის დასაწყისში Instagram-ს საქართველოში 1.65 მილიონი მომხმარებელი ჰყავდა. კომპანიის მიერ გამოქვეყნებული ანგარიშები კი ცხადყოფს, რომ Instagram-ზე განთავსებული რეკლამები საქართველოს მოსახლეობის 44.3%-ს მისწვდა.

Meta-ს ინფორმაციით, 2023 წლის იანვრიდან 2024 წლის იანვრამდე, საქართველოს მოსახლეობამდე რეკლამის პოტენციური მიღწევადობა, 26.9%-ით, ანუ 350 000 ანგარიშით გაიზარდა.

TikTok

TikTok-ზე მომხმარებლების სტატისტიკას თავად სოციალური ქსელის მფლობელი კომპანია ByteDance-ი აქვეყნებს, რომლის თანახმადაც ვიდეო პლატფორმას საქართველოში 18 წელს გადაცილებული 2.52 მილიონი მომხმარებელი ჰყავს.

Datareportal-ი თავის სტატიაში Facebook Messenger-საც განიხილავს, რომელსაც, Meta-ს ინფორმაციით, საქართველოში 2.4 მილიონი მომხმარებელი ჰყავს. რაც შეეხება LinkedIn-ის, ამ პლატფორმაზე საქართველოდან 650 ათასი ანგარიში ფიქსირდება. კიდევ უფრო ნაკლებია ქართული ანგარიშების რაოდენობა X-ზე, იგივე Twitter-ზე, რომელიც 235 ათასს არ აღემატება.

წყარო:https://bm.ge/

culture
კულტურის სამინისტრომ დათო დოიაშვილი თეატრის ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა

კულტურის სამინისტრომ დავით დოიაშვილი “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” ხელმძღვანელის თანამდებობიდან გაათავისუფლა. შესაბამის განცხადებას საქართველოს კულტურის სამინისტრო ავრცელებს.

კულტურის სამინისტრო გადაწყვეტილების მიზეზებს განმარტავს და აცხადებს, რომ სამინისტროს მხრიდან "არაერთგზის გაფრთხილების" მიუხედავად, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ "ვალდებულებას არ ასრულებდა", ხოლო თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

“ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრი” არის სახელმწიფოს მიერ დაფუძნებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი.

სახელმწიფო პროფესიული თეატრი, ისევე, როგორც ნებისმიერი სხვა სსიპ-ი ანგარიშვალდებულია და აქვს კანონით დაკისრებული მოვალეობა, აღასრულოს მიზნები, რისთვისაც სახელმწიფომ დააფუძნა.

კერძოდ, თეატრში შემოქმედებითი საქმიანობა უნდა ხორციელდებოდეს ისევე უწყვეტად, როგორც სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მისი დაფინანსება ხორციელდება.

საქართველოს კულტურის სამინისტროს მხრიდან არაერთგზის გაფრთხილების მიუხედავად, სამწუხაროდ, “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკალური კომედიისა და დრამის პროფესიული სახელმწიფო თეატრის” ხელმძღვანელობა სადამფუძნებლო მიზნებით გათვალისწინებულ ამ ვალდებულებას არ ასრულებდა. სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული უწყვეტი დაფინანსების პირობებში, თეატრში შემოქმედებითი პროცესი თვეების მანძილზე შეჩერებული იყო.

აქედან გამომდინარე, კულტურის სამინისტრომ, როგორც სსიპ “ვასო აბაშიძის სახელობის მუსიკისა და დრამის თეატრის” დამფუძნებელმა უწყებამ, მიიღო კანონისმიერი გადაწყვეტილება, სსიპ-ის უწყვეტ და გამართულ ფუნქციონირებაზე პასუხისმგებელი პირის, თეატრის ხელმძღვანელის, დავით დოიაშვილის თანამდებობიდან გათავისუფლების შესახებ”, - აღნიშნულია განცხადებაში.

See all
Survey
ვინ გაიმარჯვებს რუსეთ - უკრაინის ომში?
Vote
By the way