USD 2.7073
EUR 3.1342
RUB 3.3534
თბილისი
რა გვასწავლა 13 ივნისმა - თბილისის მერია და მეწყერის ანატომია
თარიღი:  3122

მეწყერის ისტორია

მაჭავარიანის ქუჩის ფერდობი, რომელიც ბოლო დღეებში საზოგადოების ყურადღების ცენტრშია, იქ განვითარებული მეწყრული მოვლენების გამო, კერძო მესაკუთრეს ეკუთვნის.

აღნიშნული ნაკვეთი, რომლის საკადასტრო კოდია 01.10.18.006.227, სს „ ლისი ლეიქ დეველოპმენტის“ საკუთრებაა და მისი ფართობი 166256.00 კვ.მ-ია. როგორც ამ კომპანიის საჯარო რეესტრის ამონაწერში ვკითხულობთ, სააქციო საზოგადოების სამეთვალყურეო საბჭოს წარმომადგენელი და მისი მოადგილე, პოლიტიკური გაერთიანება „ლელოს“ ლიდერები, ბ-ნი მამუკა ხაზარაძე და ბ-ნი ბადრი ჯაფარიძე არიან. მათვე ეკუთვნით ამ ფერდობის ირგვლივ მდებარე კიდევ რამდენიმე ათეული ჰექტარი მიწა.

აქედან გამოდის, რომ ნებსით თუ უნებლიეთ სახელმწიფო ბიუჯეტით წარმოებული სამუშაოების გამო, მათ კუთვნილ მიწის ნაკვეთს საკმაოდ დიდი ზარალი მიადგა და მისი შემდგომი მატერიალური ღირებულების ბედი ძალიან ბუნდოვანია.

უცნობია, იყვნენ თუ არა საქმის კურსში მეპატრონეები, რომ მათი მიწის ნაკვეთი მეწყერ და ღვარცოფ საშიშ ზონაში იყო მოქცეული, მაგრამ ეს ინფორმაცია რომ მერიის მესვეურებს დიდი ხნით ადრე ჰქონდათ, ეს ცხადზე ცხადია.

2019 წლის  20 მარტს მიღებულ დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმას თან ახლავს „საშიში გეოდინამიკური პროცესების მიხედვით თბილისის დარაიონების რუკა“.

ამ რუკაზე გეოსაშიშროებიდან გამომდინარე განხორციელდა ქ. თბილისის არეალის დარაიონება (ზონირება) კატეგორიების მიხედვით, კერძოდ: დაბალი, საშუალო და მაღალი კატეგორიები, სადაც თავის მხრივ გათვალისწინებულია ტერიტორიის მორფოლოგიური (რელიეფი), ჰიდროგეოლოგიური და ჰიდროლოგიური (დატბორვა) პირობები, გეოლოგიური აგებულება, თანამედროვე სტიქიური პროცესები და ანთროპოგენური ფაქტორი.

მაჭავარიანის ფერდის ამ მონაკვეთს მიენიჭა რთული ტერიტორიის სტატუსი, სადაც რელიეფი დახრილია (20% -ზე მეტი) და ძლიერ დანაწევრებული, ამგები გრუნტები სხვადასხვა მზიდი თვისებებით გამოირჩევიან და ქანების წოლის ელემენტები ძირითადად თანხვედრილია ფერდობების დახრილობის მიმართულებებთან, წყალსადინარების ჭალა-კალაპოტის (მათ შორის დატბორვის) ზონები და გამოირჩევიან სტიქიური პროცესების მასშტაბური განვითარებით.

       

აქვე დატანილია ორი საკმაოდ დიდი ზომის ღვარცოფის ზოლი, რომელიც ასევე საშიშროებას წარმოადგენს უხვი ნალექის მოდინების შემთხვევაში. ანუ მაჭავარიანის ქუჩის მიმდებარე ფერდი, სადაც ეს მეწყრული პროცესები გააქტიურდა, იმთავითვე მაღალი რისკის მქონე გეოდინამიური პროცესების არეალში შედიოდა.

ზოგადად კი თბილისის საერთო ფართობიდან, რომელიც 36 ათას ჰექტარს შეადგენს, 14 ათასი ჰექტარი სწორედ ამგვარი რისკფაქტორების შემცველი ტერიტორიებია, რომლებიც, პოტენციური საშიშროებიდან გამომდინარე, ან არ გამოდგება სამშენებლოდ, ან მშენებლობის ნებართვის გაცემამდე განსაკუთრებულ დაკვირვებას და დეტალურ კვლევას მოითხოვს.

2019 წლის მაისში ქ.თბილისის მერია აცხადებს ტენდერს (NAT190009097) მუხრან მაჭავარიანის ქუჩისა და მარშალ გელოვანის გამზირის დამაკავშირებელი საავტომობილო გზის სამშენებლო სამუშაოებზე და ამ ტენდერში გამარჯვებული ხდება შპს „კომპანია ბლექ სი გრუპი“, რომლემაც აღნიშნული სამუშაოების შესრულება 15 მილიონ ლარად ითავა და მას ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიამ 2019 წლის 10 ივლისს გაუფორმა სახელმწიფო შესყიდვის ხელშეკრულება  № 01.01.01/30/274-ი, რომელშიც შემდგომ 10-ჯერ შევიდა შესწორება. ეს შესწორებები ითვალისწინებდა სახელშეკრულებლო თანხის გაზრდას და სამუშაოების ვადების გადავადებას.

ტენდერის პირობები ითვალისწინებდა სსიპ-საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის მიერ შექმნილი პირველადი ტრასირების პროექტის კორექტირებას, იმ მიზეზით, რომ  პროექტით გზის მშენებლობა უნდა განხორციელებულიყო ე.წ. მიწაყრილების მოწყობის ტექნოლოგიით, რაც უფრო უსაფრთხოს ქმნიდა გზის მშენებლობას, მაგრამ მისი განხორციელება დაკავშირებული იყო ხანგრძლივ პერიოდთან (მიწაყრილის მდგრადობის პერიოდია 12 თვე) და ამიტომ მერიამ მოგებულ კომპანიას შეთავაზა აერჩია მისთვის მისაღები სამუშაოების განხორციელების სხვა ტექნოლოგია და რადგან ტენდერი ითვალისწინებდა პროექტირება-მშენებლობას, კონტრაქტორ კომპანიას თვითონ უნდა ეწარმოებინა კვლევითი სამუშაობი და შეერჩია ტექნოლოგიაც. და ყველაფერი ეს იმისთვის, რომ პროექტი განხორციელებულიყო დროში შეზღუდულად (იხ. ტენდერის პირობები) და შესაძლებელია გამოვთქვათ ვარაუდი, რომ ამის მიზეზი, კახა კალაძის მერობის ვადის ამოწურვა ყოფილიყო 2021 წლის ოქტომბრისათვის. ამ მოსაზრებას ამყარებს, ბოლო დროს საინფორმაციო საშუალებებით წარმოებული სარეკლამო კამპანია, რომელიც გვამცნობდა, რომ ეს გზა 7 თვეში დასრულდებოდა.

2020 წლის ივლისის თვეში, სამხარაულის ბიუროს დასკვნის საფუძველზე, კონტრაქტორმა მოითხოვა დამატებითი ფულადი სახსრები და მერიასთან გაფორმებული შეთანხმების ხელშეკრულებით მიიღო კიდევ 1 478 362,84 ლარი. სამხარაულის დასკვნაში დაფინანსების გაზრდის ერთ-ერთი მთავარი არგუმენტი იყო, გეოლოგიური კვლევის პროცესში დაფიქსირებული მეწყერული ზონების გამაგრების აუცილებლობა.

2020 წლის ოქტომბერში მხარეებს შორის ისევ გაფორმდა შეთანხმება ხელშეკრულების მოქმედების ვადის გაგრძელებაზე, რადგან ამ პერიოდში მშენებლობა შეფერხებული იყო ფერდობზე განვითარებული მეწყრის და „დიდი მეწყრული სხეულის“ ჩასახვა -გააქტიურების გამო.

2021 წლის 19 მარტს კი მერის მოადგილე ირაკლი ბენდელიანი ავრცელებს განცხადებას, სადაც ნათქვამია რომ  „როდესაც პირველი ბზარები გაჩნდა, დაახლოებით, ორი კვირის წინ, იყო გაცილებით პატარა მასშტაბის. შესაბამისად, რეკომენდაციები იყო, რომ იმ მომენტისთვის, იმ დღისთვის არ იყო მოსახლეობისთვის საფრთხის შემცველი. თუმცა, როდესაც მეწყერმა იმ ეტაპს მიაღწია, რომ უკვე შეიძლებოდა გადაადგილებისთვის და მოსახლეობისთვის საფრთხე შეექმნა, იმ დღესვე გავრცელდა განცხადებაც და ქუჩაც ჩაიკეტა.“

როგორც ჩვენს მიერ აღწერილი ქრონოლოგიიდან ჩანს, თბილისის მერია მინიმუმ 2 წელი მაინც იყო ინფორმირებული, რომ ამ ტერიტორიაზე მეწყერის რისკი რეალური იყო, მაგრამ მაინც აგრძელებდა სამშენებლო სამუშაოებს. გერმანიიდან ექსპერტების ჩამოყვანის ორგანიზება სულ ცოტა 2 კვირას მაინც მოითხოვს და ლოგიკურია, რადგან მსგავსი გადაწყვეტილება მიიღო მერიამ ე.ი. საფრთხე 2 კვირის წინაც რეალური იყო.

და რომ არა ახლად გაჩენილი ნაპრალების სურათების გასაჯაროება და საზოგადოების მძაფრი რეაქცია, დიდი ალბათობით თბილისის მერია არც ახლა აპირებდა ყურის შებერტყვას და საფრთხის ქვეშ აყენებდა მოქალაქეების სიცოცხლეს.

სპეციალისტების პოზიცია

ამერიკელი სპეციალისტი დეივ პეტლი, ამერიკის გეოფიზიკური საზოგადოების (AGU) მეწყრების ბლოგზე აქვეყნებს თავის შეხედულებას თბილისის მეწყერის თაობაზე:

"საქართველოში, თბილისში, 500,000 კუბური მეტრის მეწყერი განვითარდა განაპირა დასახლებულ არეალში, რაც, ალბათ, გზის მშენებლობამ გამოიწვია.

ამ მასშტაბის მეწყერის მართვა რთული იქნება. მახსენდება Rattlesnake Ridge მეწყერი, როდესაც მოიძებნა პრაგმატული გამოსავალი მიეშვათ მეწყერი, რათა მეწყერი თავისუფლად გადაადგილებულიყო და ეწარმოებინათ მისი მუდმივი მონიტორინგი.“

წულუკიძის სახელობის სამთო ინსტიტუტის მთავარი გეოლოგის ლევან ჯაფარიძის განცხადებით, მაჭავარიანის ქუჩის ზედა ფერდობზე გააქტიურებული მეწყრული პროცესი მოსახლეობისთვის საფრთხეს არ წარმოადგენს. ლევან ჯაფარიძის თქმით, პრევენციული ღონისძიებებისთვის, პირველ ეტაპზე, აუცილებელია გაკეთდეს საინჟინრო-გეოლოგიური ღონისძიებების პროექტი ანუ ე.წ. სტრატიგრაფია და ეს სხვა არაფერია თუ არა შრეების ჩაწოლის სურათის ასახვა. ამის მიხედვით, სადღაც მოიჭრება ის ქანები, რომელთა გამაგრება შეუძლებელია.

ნაწილი უნდა გამაგრდეს სხვადასხვა გეოტექნიკური ღონისძიებით. ეს ყველაფერი გასაკეთებელია და არ მგონია, ამას დიდი დრო დასჭირდეს. მთავარია გაკეთდეს იმ ხალხის მიერ, ვისაც ამის გამოცდილება აქვს.

ირაკლი ჟვანია, არქიტექტორი, ურბანისტი - დავხედოთ მერიის ვებგვერდზე ინტერაქტიულ რუკას და გენგეგმით დადგენილ სხვადასხვა ზონებს. აქ ხედავთ გეოსაფრთხეების ზონებს - მწვანე დაბალი რისკი, ყვითელი საშუალო რისკი, წითელი მაღალი რისკი. წითელი ხაზით მოვნიშნე გაჩენილი რღვევის ხაზი, პატარა  ლურჯი წრით მრავალსართულიანი მშენებლობა, რასაც ჩვენ ენაზე მაღალი ინტენსივობის განაშენიანება ეწოდება, დიდი წრით გზის სამშენებლო არეალი.

ახლა კითხვა: რატომ მიმდინარეობს მაღალი ინტენსივობის მშენებლობა ნაწილობრივ საშუალო და ნაწილობრივ მაღალი საფრთხის გეოდინამიკურ არეალში და თან განაშენიანების კონტურს გარეთ, სადაც რელიეფი მნიშვნელოვნად შეცვლილია? და რატომ მიმდინარეობს გზის მშენებლობა მთლიანად მაღალი საფრთხის გეოდინამიკურ არეალში? დააკვირდით დამეწყრილ ფერდზე ზემოდანაც ჩამოდის გზის მშენებლობა გაჩენილი ნაპრალის თავზე, სადაც უზარმაზარ ტერიტორიაზე მზადდება ახალი განაშენიანება.

პრობლემა განიხილება კომპლექსურად - გეოლოგია, განაშენიანების გაჩენა და შედეგად გაზრდილი ნაკადებით გამოწვეული გზების გაყვანა.

ლაშა სუხიშვილი, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის, დედამიწის შემსწავლელ მეცნიერებათა ინსტიტუტისა და სეისმური მონიტორინგის ეროვნული ცენტრის გეოგრაფიის დეპარტამენტის უფროსი, მხოლოდ ორი დღის ზედაპირული დაკვირვებითაც კი ამბობს, რომ მეწყრული სხეული ლისის ქედზე მოძრაობს, რაზეც ნაპრალებს შორის გაზრდილი დისტანციაც მიუთითებს.

„კარგი ამბავი ის არის, რომ ამ ფერდს არ აქვს დიდი დახრა, რაც შეზღუდავს მის გავრცელებას და სავარაუდოდ ჩამოშლის შემთხვევაში მოსახლეობას საფრთხეს არ შეუქმნის, მაგრამ 100%-ით არაფრის გამორიცხვა არ შეიძლება”, - ამბობს ლაშა. ის კოლეგებთან ერთად ახლა ელოდება, რას იტყვიან მერიის მიერ მოწვეული გერმანელი მეცნიერები, რომლებსაც თბილისში მომავალ კვირაში ელოდებიან. ვინაიდან მერიამ თქვა, რომ ახლად დაძრულ მეწყრულ სხეულზე კვლევას აწარმოებს, ლაშამ და მისმა კოლეგებმა აქაურობის შესწავლა დროებით შეაჩერეს - მათ არც ჰქონდათ შესაძლო სცენარების განვითარების მოდელირების რესურსი.

თეა გოდოლაძე დედამიწის შემსწავლელ მეცნეირებათა ინსტიტუტისა და სეისმური მონიტორინგის ეროვნული ცენტის დირექტორი - „ნახევარი მილიონი კუბი არის დაძრული მიწის, რომელიც შეიძლება ჩამოვიდეს ხვალ, ზეგ ან ერთი წლის მერე, მაგრამ აუცილებლად წამოვა. სად წავა, როგორ ჩავა — ეს არის უკვე მოდელირების საკითხი და ა.შ. ეს უნდა შეფასდეს.

ამის შეკავება წარმოუდგენელია. ეს ისეთი საინჟინრო გადაწყვეტილებას საჭიროებს… არ ვიცი, არ მსმენია… ამისთვის სერიოზული ინჟინრები გვჭირდება, ისეთი, როგორებიც ჩვენ არ გვყავს. უპირველესად, ამაზე კვლევა ჩატარდეს და შემდეგ უკვე ძალიან მაგარი ინჟინრების პრეროგატივაა ამისი გადაწყვეტა.“

„ამ მონაკვეთის უკან სერიოზული მასაა და მისი მოხსნა, უფრო სერიოზულ პრობლემას გამოიწვევს.

„მაგრამ შემიძლია გითხრათ, რომ აქ ნებისმიერი სამშენებლო პროცესი უნდა გაჩერდეს. ამის [მეწყერის] გამომწვევია არასწორი სამშენებლო პოლიტიკა, არასწორი რეგულაციები, არასწორი გეოლოგიური და საინჟინრო დასკვნა და არასწორი ჩარევა გარემოში.

გზა, სხვა მშენებლობები — ყველაფერი დინამიკაში ერთად არის მოსული,”

ურემი რომ გადაბრუნდება

გერმანელი და ავსტრიელი სპეციალისტები ჩამოდიან ხვალ, ისევ ისინი თუ გვიგულშემატკივრებენ და გვირჩევენ რამეს, თორემ დღეს ჩვენს ქალაქს თვითმმართველობა არა ყავს... არც გულშემატკივარი.

ვართ მხოლოდ გადაბრუნებულ ურემზე მოვიშვიშე მოქალაქეები და ისიც მხოლოდ ერთი ნაწილი, მეორე ნაწილისთვის ეს ურემი ჯერ არ გადაბრუნებულა, იმიტომ რომ ხელისუფალი მართალია და მან ყველაფერი ჩვენზე კარგად იცის.

რა ინფორმაციაც გვაქვს და რა კომენტარებიც კეთდება სპეციალისტების მხრიდან, ლეგიტიმურად შეგვიძლია გამოვთქვათ ვარაუდი, რომ თბილისი მერიამ, ინფორმაციის არ გაჟღერებით და  საშიში მონაკვეთის დროულად არ დაკეტვით, საფრთხის წინაშე დააყენა მოქალაქეების სიცოცხლე.

ხოლო თუ მსგავსი ეჭვი არსებობს საზოგადოებაში, მაშინ შესაბამისად საზოგადოებამაც უნდა მოითხოვოს რეაგირება სამართალდამცველი ორგანოებისგან. ერთხელ მაინც ხომ უნდა გავიგოთ სიმართლე ამ ქვეყნის მოქალაქეებმა? თორემ ყველა დამალულ ინფორმაციაზე, შეგნებულ წაყრუებაზე, არ მიღებულ გადაწყვეტილებაზე და  გულგრილობაზე  ჩვენ, მოქალაქეები ხშირად საკუთარი სიცოცხლით ვიხდით საფასურს.

გვახსოვდეს 13 ივნისი.

გოგი ლორთქიფანიძე

 

თბილისი
კახა კალაძის განცხადებები 19 ნოემბრის თბილისის მთავრობის სხდომაზე

თბილისის მერიაში მუნიციპალიტეტის მთავრობის მორიგი სხდომა გაიმართა. დღის წესრიგით გათვალისწინებული საკითხების განხილვამდე, დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ რამდენიმე განცხადება გააკეთა და საქართველოს ეროვნული ნაკრების ფეხბურთელებს მიმართა.

მანვე აღნიშნა, რომ საქართველოს ნაკრების ბოლო წარუმატებელი მატჩები ყველასთვის გულდასაწყვეტია, მაგრამ მთავარი სწორი ანალიზის გაკეთებაა.

„ფეხბურთი არის სპორტი, რომელიც ყველაზე მეტად უყვართ ჩვენს ქვეყანაში. ზოგადად, მსოფლიოში სპორტის ყველაზე პოპულარული სახეობაა. რაც შეეხება საქართველოს ერივნულ ნაკრებს, ძალიან ბევრი გულშემატკივარი ჰყავს ჩვენს ბიჭებს. ეს ის თაობაა, რომელმაც ფეხბურთის სიყვარული განსხვავებულ ნიშნულზე აიყვანა. გვქონდა კარგი თამაშები, ისტორიაში პირველად მოვხვდით ევროპის ჩემპიონატზე. მარცხი ყოველთვის დასანანია. ფეხბურთში, როგორც იტყვიან მოგება და წაგება ძმები არიან. წინასწარ რთულია ისაუბრო იმაზე, რომ ყველა თამაშს მოიგებ. ხდება წარუმატებლობაც.

მინდა, ჩვენს ბიჭებს მივმართო, გული არ გაიტეხოთ. მთავარია, სწორი ანალიზი გაკეთდეს, რა იყო მიზეზი ამ წარუმატებლობისა. შეუძლებელია, ყოველთვის კარგად ითამაშო. ჩვენი ქვეყნის მოსახლეობის უმრავლესობა მხარს გიჭერთ, გვერდში გიდგავართ მაშინაც კი, როცა წარუმატებლობაა. რას ვიზამთ, სპორტია. ყველას გვაქვს სურვილი, რომ ნაკრებმა ყოველთვის მოიგოს, მაგრამ ასეც ხდება. გული არ გაიტეხოთ, თავი მაღლა ავწიოთ და გავაკეთოთ ანალიზი, რატომ იყო ჩვენი თამაშები წარუმატებელი და შემართებით მოვემზადოთ შემდეგი ციკლისთვის“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

მისივე თქმით, ფეხბურთელების მიზანმიმართული შეურაცხყოფა მიმდინარეობს, თუმცა მიუხედავად ამისა, ჯანსაღად მოაზროვნე ადამიანები მათ გულშემატკივრობას არ შეწყვეტენ.

„ვხედავთ მიზანმიმართულ კამპანიებს ფეხბურთელების, სპორტსმენების მიმართ. ეს დამოკიდებულება ყველა სფეროშია, ხდება ადამიანების შეურაცხყოფა. ვინც ჯანსაღად აზროვნებს და უყვარს ჩვენი ქვეყანა, ყველა თქვენს გვერდითაა. მახსოვს წარუმატებელი პერიოდი, როცა ვერ ვიგებდით თამაშებს და გულშემატკივრების უმრავლესობა, მიუხედავად ნიჰილიზმისა, თქვენს გვერდით იყო, არასდროს მიუტოვებიხართ. ასე იქნება მომავალშიც - სახელმწიფოც და გულშემატკივარიც გვერდით დაგიდგებით, რომ იყოთ წარმატებულები, რადგან თქვენი გამარჯვება ჩვენი ქვეყნის წარმატებაა“, - აღნიშნა კახა კალაძემ.

დედაქალაქის მერმა დაგეგმილ საკანონმდებლო ცვლილებებზეც გაამახვილა ყურადღება. აღინიშნა, რომ 2026 წლიდან ზოგიერთ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევაზე ჯარიმების ოდენობა გაიზრდება.

მისივე თქმით, ის ჯარიმები, რომლებიც ამტვერებადი მასალის სველი მეთოდის გარეშე დამუშავებას, მის არასათანადო წესით ტრანსპორტირებას, ბეტონმზიდი მანქანიდან ბეტონის დაღვრას, ასევე, მეორეული საბურავების, შავი და ფერადი ლითონების ჯართის, ექსპლუატაციიდან გამოსული სატრანსპორტო საშუალებებისა და მათი ნაწილების, ადვილად აალებადი, ფეთქებადი ან ამტვერებადი მასალის არასწორად განთავსებასა და რეალიზაციას ეხება, დაახლოებით, 5-ჯერ გაიზრდება.

„აღნიშნულ საკითხებზე განსაზღვრული ჯარიმები უკვე მრავალი წელია არსებობს, თუმცა ჯარიმის ეს ოდენობები ვეღარ უზრუნველყოფს პრევენციულ ხასიათს. ამიტომ მივიღეთ გადაწყვეტილება, მოგვემზადებინა კანონპროექტი, რომლის მიხედვითაც, ჯარიმები, რომელიც დღეს შეადგენს 500-დან 6 000 ლარამდე, სხვადასხვა დარღვევისთვის გაიზრდება 2 500-დან 30 000 ლარამდე“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

მისივე განმარტებით, აღნიშნულ სამართალდარღვევებზე ჯარიმების დაკისრება რამდენჯერმე გადავადდა, რათა ამ ბიზნესით დაინტერესებული სუბიექტები სათანადოდ მომზადებულიყვნენ.

„აღნიშნულ ბიზნესსუბიექტებს უნდა მოემზადებინათ სარეალიზაციო ადგილები დადგენილი წესის შესაბამისად. მიმდინარე წლის დასაწყისიდან თბილისის მუნიციპალურ ინსპექციას მათთან ჰქონდა კომუნიკაცია და დეტალურად გავაცანით თუ სად, როგორ და რა პირობებში აქვთ უფლება ამ მასალების განთავსების და შემდეგ რეალიზაციის. მიმდინარე წლის დასაწყისში, კვლავ დავაანონსეთ, რომ ეს წელი იქნებოდა ბოლო საშეღავათო პერიოდი და 2026 წლის 1-ელი იანვრიდან, უკვე დავიწყებდით კონტროლს და არასათანადო წესით რეალიზაციის შემთხვევებს უკვე დავაჯარიმებთ“, - აღნიშნა კახა კალაძემ.

გარდა ამისა, იცვლება ადმინისტრაციული საჩივრის განხილვის საფუძველზე მიღებული გადაწყვეტილების გაცნობის წესი, რაც იმას ნიშნავს, რომ თუ პირი ადმინისტრაციული საჩივარს არ ჩაიბარებს, აღნიშნული გადაწყვეტილება გამოქვეყნდება მუნიციპალიტეტის ოფიციალურ ვებგვერდზე და 30-ე დღეს ეს გადაწყვეტილება ჩაითვლება ჩაბარებულად.

თბილისის მერის განმარტებით, ძალიან ბევრია ისეთი შემთხვევა, როცა ადმინისტრაციული საჩივრის ფარგლებში მიღებული გადაწყვეტილებების ჩაბარება საჩივრის ავტორის მიერ არ ხდება.

„მიუხედავად იმისა, თუ რამდენით გაიზრდება ჯარიმები სხვადასხვა სამართალდარღვევაზე, მექანიზმს ბოლომდე ვერ ექნება პრევენციული ხასიათი, თუ პროცესი ბოლომდე არ მივიდა. ჩვენი შესაბამისი სამსახურის წარმომადგენელი ჯარიმას რომ გამოწერს და ჩასაბარებლად მიდის, კონკრეტული ობიექტის მეპატრონე არ იბარებს ხოლმე. ეს ყველაფერი, ცხადია, კეთდება მიზანმიმართულად, რადგან თუ ამ გადაწყვეტილებას არ ჩაიბარებს პირი, ვერ მოხდება ამ ჯარიმების აღსრულება. შესაბამისად, შეიძლება წლები ისე გავიდეს, რომ პირმა საერთოდ არ ჩაიბაროს ეს გადაწყვეტილება და არც ამ ჯარიმის გადახდა მოუწიოს.

აქედან გამომდინარე, შევიმუშავეთ კანონპროექტი, რომლის მიხედვითაც, თუ პირი ადმინისტრაციული საჩივრის ფარგლებში მიღებულ გადაწყვეტილებას არ ჩაიბარებს დადგენილი წესით, აღნიშნული გადაწყვეტილება გამოქვეყნდება მუნიციპალიტეტის ოფიციალურ ვებგვერდზე და მისი გამოქვეყნებიდან 30-ე დღეს ეს გადაწყვეტილება ჩაითვლება ჩაბარებულად. ამის შემდეგ, მუნიციპალიტეტს უკვე შეეძლება, რომ გადაწყვეტილება აღსრულოს, თუ, რა თქმა უნდა, პირი ამის შემდეგ სასამართლოს არ მიმართავს“, - აღნიშნა თბილისის მერმა.

კიდევ ერთი ცვლილების მიხედვით, ის პირები, რომლებმაც 2025 წლის 1-ელ ნოემბრამდე განახორციელეს ტაქსით მომსახურება უნებართვოდ ან სანებართვო პირობების დარღვევით, დაკისრებული ჯარიმებისგან გათავისუფლდებიან.

„ტაქსების რეფორმა რამდენიმე ეტაპად განვახორციელეთ: შემოღებულ იქნა მსუბუქი ავტომობილით – ტაქსით (M1 კატეგორია) გადაყვანის ნებართვა; დადგინდა A კატეგორიის ტაქსის ფერის სტანდარტი; აიკრძალა მარჯვენასაჭიანი ავტომობილით მგზავრთა გადაყვანა; დაინერგა მობილური აპლიკაციები ტაქსით მომსახურების პროცესის გამარტივების მიზნით; აუცილებელი გახდა ტაქსის მანათობლის გამოყენება და ა.შ. ბოლოს განხორციელებული ცვლილებებით შეწყდა ნებართვის გაცემაც და ძალაში დარჩა მხოლოდ უკვე აღებული ნებართვები. აღნიშნული გადაწყვეტილებით, პრაქტიკულად უდიდესი ეკონომიკური აქტივი გაუჩნდა თითოეული ნებართვის მფლობელ პირს და მას ეს აქტივი უკვე თავისი შეხედულებისამებრ შეუძლია, განკარგოს“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

მისივე განმარტებით, ცვლილებების სრულყოფილად დანერგვა და მათ შორის ტაქსის მძღოლების ადაპტირება რეგულაციებთან გარკვეულ დროს და ენერგიას მოითხოვდა.

„მთელი ამ პროცესის განმავლობაში, რა თქმა უნდა, აქტიური და უშუალო კომუნიკაციები მიმდინარეობდა ამ სფეროთი დაინტერესებულ თითოეულ პირთან. ხდებოდა მათთან შეხვედრები, მოსაზრებების გაცვლა და შეიძლება ითქვას, რომ პროცესი მხარეთა მაქსიმალური ჩართულობით მიმდინარეობდა. ამ პროცესებში იყო შემთხვევები, როცა მგზავრთა ტაქსით გადაყვანა ხორციელდებოდა ნებართვის გარეშე ან სანებართვო პირობების დარღვევით. ამიტომ, მივიღეთ აღნიშნული გადაწყვეტილება“, - განაცხადა თბილისის მერმა.

მანვე მოსახლეობას განუმარტა, რომ 2025 წლის 1-ელი ნოემბრის შემდეგ ჩადენილ სამართალდარღვევებზე უკვე განხორციელდება კანონმდებლობით დადგენილი პასუხისმგებლობის ზომები მთელი სიმკაცრით.

„მივმართავ მოსახლეობას, რომ გაითვალისწინონ ზემოაღნიშნული საკითხები. იმედი მაქვს, რომ ყველა ვიმოქმედებთ კანონით დადგენილი წესების ფარგლებში. ამ საკანონმდებლო ცვლილებებს მივაწოდებთ პარლამენტს. აქვე მინდა, ვთხოვო პარლამენტის წარმომადგენლებს, რომ მხარი დაგვიჭირონ ამ საკანონმდებლო ინიციატივებში, რადგან აღნიშნული საკითხები პრიორიტეტული და მნიშვნელოვანია დედაქალაქისთვის. ასევე, მიგვაჩნია, რომ ცვლილებებს, სამართალდარღვევების შემცირების კუთხით, ქმედითი პრევენციული ხასიათიც ექნება“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე ასევე აღინიშნა, რომ თბილისის მერია დეველოპერებს ახალ სერვისს შესთავაზებს. კერძოდ, მშენებელს/დეველოპერს მიეცემა შესაძლებლობა, მშენებლობის მიმდინარეობის პროცესში მიმართოს თბილისის მუნიციპალურ ინსპექციას და სამშენებლო ობიექტის სანებართვო პირობებთან შესაბამისობა შეამოწმოს.

თბილისის მერის განმარტებით, ეს არის სამშენებლო სექტორისთვის შეთავაზებული დამატებითი სერვისი, რომელიც მშენებლობის პროცესს ყველა ეტაპზე სანებართვო პირობების თანახმად წარმართავს.

„იცით, თუ რამდენად მნიშვნელოვანი და პრიორიტეტულია ჩვენთვის სამშენებლო მიმართულება - სწორი სანებართვო პროცესი და მშენებლობების დარღვევის გარეშე წარმოება. ზოგადად, ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებაში მშენებლობას ძალიან დიდი პროცენტული მაჩვენებელი უკავია. ამიტომ, ჩვენი მხრიდან აღნიშნული სფერო ყოველთვის მხარდაჭერილია, თუმცა მთავარია, პროცესი მიმდინარეობდეს სწორად, დარღვევების გარეშე. ჩვენ არავის ვუშლით ხელს, განახორციელოს აღმშენებლობა და განვითარება, მაგრამ ეს არ და ვერ მოხდება მწვანე, რეკრეაციული სივრცეების ან სპორტული მოედნების ხარჯზე. იცით, როგორ დავუპირისპირდით იმ მავნე პრაქტიკას, რომელიც წლების განმავლობაში ნორმად იყო მიღებული და არცერთი სამშენებლო ნებართვა არ გაცემულა რეკრეაციული არეალების ხარჯზე. პირიქით, ხელს ვუწყობთ ასეთი სივრცეების ქალაქისთვის დაბრუნებას. პარალელურად, ხელს ვუწყობთ აღნიშნული სექტორის განვითარებასაც“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

მისი თქმით, შემოღებულია ბევრი რეგულაცია, რომლითაც დედაქალაქის მთავრობამ თავისი დამოკიდებულება გაამკაცრა და რის გარეშეც შეუძლებელი იქნებოდა აღნიშნულ სფეროში არსებულ გამოწვევებზე პასუხის გაცემა.

„ჩვენს მიერ განხორციელებული ამ ცვლილებებით, უკვე მაქსიმალურად ვახდენთ სამშენებლო დარღვევების პრევენციას. ამ პროცესში მნიშვნელოვანია, რომ თავად მშენებლები, დეველოპერებიც უკვე დაინტერესებულები არიან, რომ სამშენებლო პროცესი წარმართონ დარღვევების გარეშე. გვინდა, ამ მიმართულებით დამატებითი სერვისი შევთავაზოთ სამშენებლო სექტორს. კერძოდ, თუ მშენებელს/დეველოპერს აქვს ეჭვი, რომ თუნდაც მცირედი დარღვევა აქვს მშენებლობაზე, მათ მიეცემათ შესაძლებლობა, მშენებლობის მიმდინარეობის პროცესში მიმართონ მუნიციპალურ ინსპექციას და მოითხოვონ სამშენებლო ობიექტის შემოწმება, რამდენად სწორად მიმდინარეობს მშენებლობის პროცესი და ხომ არ არის ის სანებართვო პირობებთან შეუსაბამო“, - განაცხადა კახა კალაძემ.

თბილისის მერი დარწმუნებულია, რომ ბევრი დეველოპერი ისარგებლებს ახალი სერვისით.

„აღნიშნული სერვისის მიღება დაინტერესებულ პირებს ნებისმიერ დროს შეეძლებათ, რისთვისაც მათ შენობა-ნაგებობის კლასის მიხედვით მოუწვეთ შესაბამისი ოდენობის მოსაკრებლის გადახდა, რომელიც იქნება არაუმეტეს 40 000 ლარისა. დარწმუნებული ვარ, ბევრი ისარგებლებს ამ სერვისით, რაც ხელს შეუწყობს, პირველ რიგში, თავად მშენებლობას, რათა პროცესი იყოს წარმართული სანებართვო პირობების შესაბამისად და თუ სადმე, რომელიმე ეტაპზე ფიქსირდება დარღვევა, მისი გამოსწორება და კანონმდებლობასთან შესაბამისობაში მოყვანა მოხდება“, - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის