ვინც არ უნდა დამალოს და შეფუთოს, წინასაარჩევნო შემოთავაზებაა, ორი აზრი არ არის, რა თქმა უნდა, - ამის შესახებ ახალქალაქის, კუმურდოსა და კარის მიტროპოლიტმა, მეუფე ნიკოლოზმა განაცხადა, რითაც უპასუხა კითხვას, შესაძლოა „ქართული ოცნების“ მიერ მართლმადიდებლობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადების საპატრიარქოსთვის შეთავაზება ნიშნავდეს წინასაარჩევნოდ ამომრჩევლის გულის მოგებას.
როგორც მეუფე ნიკოლოზმა ჟურნალისტებს განუცხადა, ეს შეთავაზება მოსყიდვის არა, "ცოტა კეთილად რომ ვილაპარაკოთ, არის მათი წინასაარჩევნო პროგრამა".
„ორი აზრი არ არის ... ვინც არ უნდა დამალოს და შეფუთოს, წინასაარჩევნო შემოთავაზებაა. მოსყიდვის არა, ცოტა კეთილად რომ ვილაპარაკოთ, ეს არის მათი წინასაარჩევნო პროგრამა. ეს არის შემოთავაზება და პირობა, რომლის შესრულების არავითარი გარანტიები არ არსებობს. აქ არის საუბარი იმაზე თუ როგორი ურთიერთობა აქვს სახელმწიფოს და მართლმადიდებელ ეკლესიას.
ეს შემოთავაზება გულისხმობს იმას, რომ ეს არის მართლმადიდებლური ეკლესიისა და მრევლისაკენ გადმოდგმული ნაბიჯი. თავიდან ეს ნაბიჯი არ იყო კარგად მოფიქრებული. ახლა ცოტა გამოსწორდა. ეს შემოთავაზება ადამიანების გულს მოიგებს.
სინოდის წევრებს განვუცხადე, რომ ეს არ ზღუდავს სხვა პარტიებს, რომ მათაც გადადგან რაღაც ნაბიჯები. ეცადონ ადამიანების გულის მოგებას, პირიქით ნუ მოიქცევიან“,- განაცხადა მეუფე ნიკოლოზმა და დაამატა, რომ „ჩვენ [საპატრიარქო] „ქართულ ოცნებას“ შევთავაზეთ, რომ მათთვის უფრო მომგებიანია, ეს არჩევნებს არ დაუკავშიროს“. „ბევრად უფრო მისაღები იქნება და ადამიანების გულსაც უფრო მოიგებს“,- აღნიშნა მეუფემ.
მან უპასუხა შეკითხვას, ხელისუფლების მხრიდან პერსონალურად ვინ შესთავაზა საპატრიარქოს, რომ მართლმადიდებლობა სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადდეს.
„ეს შემოთავაზება, ვისაც არ უნდა გაეკეთებინა ჩვენ ჩავთვალეთ, რომ ეს არის სახელმწიფოს შემოთავაზება. ყველაზე მაღალი პირები, რომლებიც პასუხს აგებენ სახელმწიფოს ნაცვლად.
რამდენიმე ადამიანთან გვქონდა კომუნიკაცია. რა საჭიროა მათ შორის ვინ იყო.
უწმინდესთან კომუნიკაცია ასე ადვილი არ არის, ტელეფონით შეუძლებელია. ამიტომ, მეუფე შიოში არავის ეპარება ეჭვი, რომ ზუსტად გადასცემს ამბავს და ჩვენ ზუსტად გადმოგვცეს პატრიარქის პასუხს. მეუფე შიოს პატრიარქთან უშუალო კომუნიკაცია აქვს და ჩვენ ყველას გვჯერა, რომ არ ამახინჯებს გადაცემულ და გადმოცემულ ამბავს“, - განაცხადა მეუფე ნიკოლოზმა.
მისი თქმით, საკითხზე იმსჯელეს და კონსულტაციები გაიარეს იურისტებთან, თუ რას უნდა ნიშნავდეს ეს. როგორც მეუფე ნიკოლოზმა აღნიშნა, არც სახელმწიფო აპირებს ეკლესია დაჩაგროს და არც ეკლესია აპირებს სახელმწიფოს საქმეებში ჩაერიოს.
„რამდენიმე დღეა საუბარი იმაზე, რომ ხელისუფლების მხრიდან არის შემოთავაზება თუ როგორ შეიძლება განვითარდეს ეკლესიასა და სახელმწიფოს შორის ურთიერთობა. შესაბამისად, პირველი შემოთავაზება იყო ცნობილი დებულება, რომ ჩვენ ხომ არ გვინდა, მართლმადიდებლობა სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადდეს. ჩვენ ამაზე ვიმსჯელეთ და კონსულტაციები გავიარეთ იურისტებთან, თუ რას უნდა ნიშნავდეს ეს. ეს აზრი არ იყო მისაღები, არც ჩვენთვის და როდესაც სახელმწიფოს გავუზიარეთ ჩვენი პოზიცია, ხელისუფლება დაგვეთანხმა. ეს არის სასიკეთო ურთიერთობა, რომელსაც ერთმანეთის მიმართ ანტაგონიზმი არ გააჩნია. არც სახელმწიფო აპირებს ეკლესია დაჩაგროს, არც ეკლესია აპირებს სახელმწიფოს საქმეებში ჩაერიოს. დღეს მართლმადიდებელ ეკლესიას ძალიან კარგი პოზიცია აქვს, რომელიც განისაზღვრება საკონსტიტუციო შეთანხმებით, რომელიც 2002 წელს მივიღეთ. ახლა ამას თუ გავაუმჯობესებთ, თორემ სხვა რამეზე არ იყო მსჯელობა“,- განაცხადა მეუფე ნიკოლოზმა.
მისივე თქმით, სანამ საკონსტიტუციო ცვლილების საკითხი იურიდიულად არ დადგება, ზუსტ ფორმულირებაზე საუბარი არ არის.
„იდეა არის იმაში, თუ რა შეიძლება შეიცვალოს არსებულ საკონსტიტუციო შეთანხმებაში. ერთი შემოთავაზება არის ის, რომ საქართველოს მართლმადიდებელ ეკლესიას აქვს ისტორიული როლი საქართველოს ცხოვრებაში. აქ ერთი სიტყვა შეიძლება დაემატოს, რომ დღესაც მართლმადიდებელ ეკლესიას მნიშვნელოვანი როლი აქვს. ოღონდ ეს რას მოიტანს, ახლა ამის თქმა შეუძლებელია“,- განაცხადა მეუფემ.
კითხვაზე, შესაძლებელია თუ არა, რომ განხილვა არჩევნების შემდეგ გაგრძელდება, მეუფეს თქმით, სახელმწიფო ეკლესიას სთავაზობს, რომ პარლამენტში საკონსტიტუციო უმრავლესობა სჭირდება იმისათვის, რომ გარკვეული ცვლილებები შეიტანოს, რადგან თუ საკონსტიტუციო უმრავლესობა არ ექნებათ ვერ შეიტანენ ამ ცვლილებას.
„შეიძლება ჩვენ ამ თემაზე გავაგრძელოთ საუბარი. მზადდება წერილი, რომელსაც ჩვენ „ქართულ ოცნებას“ გავუგზავნით. საუბარია იმაზე, რომ სახელმწიფო მართლმადიდებელ ეკლესიას სთავაზობს, რომ პარლამენტში საკონსტიტუციო უმრავლესობა სჭირდება იმისათვის, რომ გარკვეული ცვლილებები შეიტანოს, მათ შორის ესეც [მართლმადიდებლობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადება]. საკონსტიტუციო უმრავლესობა თუ არ ექნებათ ვერ შეიტანენ ამ ცვლილებას, ამაზეა საუბარი“,- განაცხადა მეუფე ნიკოლოზმა.
დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდება რთულდება - საქმე ის არის, რომ 2024 წლის ოქტომბრიდან ძალაში შევიდა ფინანსთა სამინისტროს ახალი რეგულაცია, რომელიც მნიშვნელოვნად შეცვლის დამატებული ღირებულების გადასახადის (დღგ) გადახდისგან თავის არიდების მიზნით შექმნილი სუბიექტების მიმართ სახელმწიფოს დამოკიდებულებას. ეს ცვლილება განსაკუთრებულ გავლენას მოახდენს როგორც მეწარმე ფიზიკურ პირებზე (ინდივიდუალური მეწარმე, მიკრობიზნესი, მცირე ბიზნესი, ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელი პირი), ასევე ნებისმიერ წვრილ, ქსელურ, კომპანიებზე.
რა უნდა იცოდეს ბიზნესმა აღნიშნულ ცვლილებებთან დაკავშირებით - ახალ რეგულაციასთან დაკავშირებულ დეტალებს BMG-ისთან DGN Consulting-ის საგადასახადო მენეჯერი ანა ლობჟანიძე განმარტავს.
- კონკრეტულად რას გულისხმობს ფინანსთა მინისტრის გამოცემული ახალი რეგულაცია?
- 2024 წლის ოქტომბრიდან ამოქმედდა ცვლილებები ფინანსთა სამინისტროს N996 ბრძანებაში, რომლებიც დღგ-ის გადახდისგან თავის არიდების სქემების აღკვეთისკენ არის მიმართული. გარკვეული კრიტერიუმების დაკმაყოფილების შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანოს უფლება აქვს, რამდენიმე დამოუკიდებელი სუბიექტი განიხილოს ერთ გადამხდელ პირად და ყველა სუბიექტის შემოსავალი ერთობლივად დაბეგროს. აღნიშნული ცვლილება ეხება იმ ბიზნესებს, რომლებიც ახორციელებენ ბიზნესის დანაწევრებას, რათა არ დაუფიქსირდეთ წლიური ბრუნვა 100 000 ლარზე მეტი და ამ მიზნით არეგისტრირებენ სხვა ბიზნესსუბიექტებს, იურიდიული სუბიექტის ან ინდივიდუალური მეწარმის სახით. აღნიშნული სქემით ბიზნეს სუბიექტები თავს არიდებენ დღგ-ის გადახდას.
- რა კრიტერიუმებით იხელმძღვანელებენ საგადასახადო ორგანოები?
- თუ რამდენიმე ბიზნესი აკმაყოფილებს შემდეგ კრიტერიუმებს, მათ საგადასახადო ორგანო ერთ გადამხდელ პირად განიხილავს. კრიტერიუმები შემდეგია:
1. საქმიანობასთან დაკავშირებულ გადაწყვეტილებებს ერთი და იგივე პირი იღებს;
2. საქმიანობის ადგილი და შინაარსი იდენტურია;
3. რომელიმე სუბიექტი დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული არ არის.
ამასთანავე, განმარტებულია, თუ რა პირობებში მიიჩნევა გადაწყვეტილებები ერთი და იგივე პირის მიერ მიღებულად. მაგალითად, თუ გადაწყვეტილებები მიიღება ისეთ საკითხებზე, როგორიცაა კონტრაქტორების შერჩევა, ფასების განსაზღვრა, დასაქმების პირობები ან ინვესტიციების განხორციელება.
- როგორ იმოქმედებს ეს ცვლილებები ბიზნესზე?
- ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები. რაც შეიძლება ითვალისწინებდეს დღგ-ს გადამხდელად ნებაყოფლობით რეგისტრაციას და შესაბამისად, საქონლის/მომსახურების ფასში დღგ-ის ასახვას.
- რას ურჩევდით ბიზნესს ამ ცვლილებების გათვალისწინებით?
- ბიზნესი ყურადღებით უნდა დააკვირდეს საკუთარ საქმიანობას და დარწმუნდეს, რომ საქმიანობის პროცესში ითვალისწინებს კანონმდებლობით დადგენილ ახალ კრიტერიუმებს და მიდგომებს. ამ ცვლილებების მიზანია, გააძლიეროს საგადასახადო ორგანოების უფლებამოსილება და ხელი შეუშალოს დღგ-ს გადახდისგან თავის არიდების სქემებს. ეს ზომები ხელს შეუწყობს თანაბარი კონკურენტული გარემოს შექმნას მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის. თუმცა, ბიზნესმა ყურადღებით უნდა დაიცვას რეგულაციები და გაითვალისწინოს ახალი წესები, რათა თავიდან აირიდოს პოტენციური ჯარიმები და დამატებითი შემოწმებები.
წყარო:https://bm.ge/