USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Tbilisi
გიორგი კობერიძე - 2023 წლის 27 ივნისის შეჯამება უკრაინაში
Date:  438
- ბახმუტის სამხრეთით, კრიტიკული დასახლება კურდიუმივკისათვის ბრძოლა დაიწყო. უკრაინულმა არმიამ დასახლების შესასვლელს მიაღწია და დროშა აღმართა. თუკი უკრაინელები შეძლებენ მის გათავისუფლებას ბახმუტის სამხრეთით რუსულ ნაწილებს ძალიან დიდი პრობლემა შეექმნებათ - ბახმუტსა და სოლედარზე გამავალი სარკინიგზო ქსელი სწორედ კურდიუმივკაზე გადის. ამ მიმართულებით დიდია რუსი ტყვეების რაოდენობაც.
- რუსებმა მშვიდობიანი მოსახლეობა დონეცკის ქალაქ კრამატორკსში დაბომბეს. ერთ-ერთი სამიზნე მოსახლეობით სავსე საკვები ობიექტი იყო. არის მსხვერპლი. რუსეთი ომს კვლავ ტერორის გაგრძელებით ახორციელებს.
- ხერსონის ოლქში, მდინარე დნეპრის აღმოსავლეთ სანაპიროზე რუსებმა უკრაინელების მიერ დაკავებული პოზიციების დაბრუნება სცადეს, თუმცა წარუმატებლად. ბრძოლა კვლავ ოლეშკის მისადგომებთან მიმდინარეობს. უკრაინელებს ინიციატივა აქვთ. პლუს მდინარის დასავლეთ სანაპიროდან რუსულ პოზიციებზე საარტილერიო დარტყმა გრძელდება.
- ზაპორიჟიას ოლქში უკრაინელებმა აზოვის ზღვის სანაპიროზე მდებარე ბერდიანსკი და მომიჯნავე პრიმორსკი დაბომბეს. მომარაგების ხაზებსა და ბაზებს მიღმა უკრაინელთა სამიზნე საინჟინრო ნაწილებიც წარმოადგენენ, რომლებიც რუსული ტექნიკის შეკეთებასა და აღჭურვას აწარმოებენ. გამოყენებულ იქნა Storm Shadow.
- ზაპორიჟიაში, ვასილივკას მიმართულებით, ჟერებიანკასათვის ბრძოლა კვლავ მიმდინარეობს. საინტერესო ტენდენცია გამოიკვეთა ამ მიმართულებით - რუსები საბრძოლო მოქმედებების ზონაში დიდი რაოდენობით ცოცხალ ძალასა და ტექნიკას აგზავნიან და კონტრშეტევასაც ცდილობენ. პრაქტიკულად არ ყოფილა არცერთი ტერიტორია, რომლის დაკარგვის შემდეგაც რუსებმა კონტრშეტევაზე გადასვლა არ სცადეს. რატომაა ეს საინტერესო? არცერთი კონტრშეტევა მათი მხრიდან შედეგიანი არ ყოფილა, ხოლო ზოგადად, შეტევა უფრო ზარალიანია, ვიდრე თავდაცვაში ყოფნა. რუსები იმაზე უფრო დიდი რაოდენობით ტექნიკას კარგავენ, ვიდრე მხოლოდ თავდაცვაში ყოფნისას დაკარგავდნენ.
- ბრიტანეთის თავდაცვის მინისტრმა ბენ უალესიმ აღნიშნა, რომ უკრაინელთა ტაქტიკა ჯერ კიდევ არ არის კონტრშეტევის სრულმასშტაბიანად წამოწყება და კვლავ რუსული არმიის გამოფიტვაზე არიან ორიენტირებულნი, რასაც ძალიან ეფექტურად ახორციელებენო.
- კრემლმა როსგვარდიის გადაიარაღება დაიწყო. მიხვდა პუტინი, რომ მოსკოვს ვერ დაიცავდა მხოლოდ მსუბუქად შეიარაღებული ნაწილებით და ახლა ცდილობს გააძლიეროს თავისი მორჩილი ნაწილები. მაგრამ რაც მეტი ტექნიკა ექნება როსგვარდიას, მით უფრო ცოტა იქნება ის ფრონტის ხაზზე.
- უკრაინამ აშშ-საგან დახმარების ახალი პაკეტი უნდა მიიღოს. მასში ყველა სახის საჭირო ამუნიციაა. პრაქტიკულად, უკრაინელებს თავისუფლად შეუძლიათ ხარჯონ იარაღი რუსული სამიზნეების წინააღმდეგ. ეს კი უმნიშვნელო უპირატესობა არ არის.
მიყევით ბმულს - გიორგი კობერიძე
 
tbilisi
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

See all
Survey
By the way