ზაფხულის ტურისტული სეზონის გახსნიდან დღემდე ზღვისპირეთში უამინდობაა. შეიძლება ითქვას, რომ პანიკას, რომელიც კახოვკის კაშხლის აფეთქებამ გამოიწვია, ემატება წვიმები, რის გამოც ტურისტების რიცხვი რეგიონში მოლოდინებთან შედარებით ნაკლებია. ბათუმი მეტ-ნაკლებად გამოწვევებს უმკლავდება, სხვა საკურორტო ქალაქებში კი ამბობენ, რომ სასტუმროების დატვირთულობის მაჩვენებელი 20%-ს არ სცდება, მოთხოვნა კი ბიუჯეტურ ნომრებზეა. შავიზღვისპირეთში არსებულ ტენდენციებზე და გამოწვევებზე სასტუმრო Kolkhida Resort & Spa-ს დამფუძნებელმა ხათუნა ლაგაზიძემ გადაცემა “საქმიან დილაში” ისაუბრა.
“თუ ჯავშნების მიხედვით ვიმსჯელებთ, ივლისის დარჩენილი ნახევრისა და აგვისტოს მოლოდინები დიდად სახარბიელო არ არის. შარშანდელი წელი გადაჭარბებული მოლოდინების შექმნის საშუალებას იძლეოდა, სწორედ ამიტომ, მეწარმეთა უმრავლესობამ საბანკო კრედიტები აიღო, დღევანდელი მოცემულობით კი, კერძო ბიზნესები საბიუჯეტო ხარჯის გადახდას ვერ შეძლებს, ისევე როგორც საბანკო კრედიტების გადახდას. ამ წელს გვიწევს სახელფასო, საბიუჯეტო და საკრედიტო დავალიანებას ავუვიდეთ და მინიმალურ მარჟაზე გვიწევს მუშაობა, მოგებაზე საუბარი ზედმეტია”, - აღნიშნა მან.
ამასთან, ხათუნა ლაგაზიძემ გაუქმებულ ჯავშნებზეც ისაუბრა და აღნიშნა, რომ კახოვკის კაშხლის აფეთქების შემდეგ, შუა აზიიდან ზარები, ფაქტობრივად, შეწყდა.
“ჯავშნების 70% ქართველების იყო, დანარჩენ 30%-ს მეზობელი ქვეყნებისა და უპირატესად შუა აზიის სტუმრები შეადგენდნენ, თუმცა, კაშხლის აფეთქების შემდეგ, შუა აზიიდან ზარები, ფაქტობრივად, შეწყდა. შავიზღვისპირეთში არსებული მაღაზიების, რესტორნებისა თუ სასტუმროების მფლობელები იტყვიან, რომ ბოლო 10 წლის განმავლობაში ასეთი შემცირებულიო აქტივობა შავიზღვისპირეთს არ ახსოვს”, - დასძინა მან.
კახოვკის კაშხლის აფეთქებაზე საუბროსას, ხათუნა ლაგაზიძემ აღნიშნა, რომ შავ ზღვასთან დაკავშირებით დეზინფორმაცია აქტიურად ვრცელდება და ამ მხრივ აუცილებელია ხელისუფლების ჩართვა.
“ჩვენ გვაქვს კონტაქტი სპეციალისტებთან და მათი დასაბუთებული არგუმენტებით შემიძლია განვაცხადო, რომ შავი ზღვის სანაპირო საქართველოში სუფთაა, თუმცა დეზინფორმაცია ქაოსურად ვრცელდება და ამას მხოლოდ კერძო ბიზნესის განცხადება არ ეყოფა, ეს არ არის მხოლოდ კერძო სექტორის პრობლემა, ეს აისახება შავიზღვისპირეთში მცხოვრებ ნებისმიერ მოქალაქეზე, ამიტომ ხელისუფლებამ კეთილი ინებოს და აწარმოოს მასშტაბური და აქტიური საინფორმაციო კამპანია შავი ზღვის სისუფთავის მტკიცებულებებზე დაყრდნობით”, - თქვა მან.
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge