Galt&Taggart-ის სექტორული კვლევების მიმართულების უფროსის კახა სამყურაშვილის თქმით, მიმდინარე წლის ბათუმში გაყიდვები 20%-იან კლებას აჩვენებს. გადაცემა „უძრავი ქონების პროსპექტში“ სტუმრობისას სამყურაშვილმა გამომწვევ მიზეზებს შორის ქვეყნის შიგნით არსებული არასტაბილური გარემო, მიგრანტების ეფექტის შენელება და იპოთეკურ სესხებზე გაზრდილი საპროცენტო განაკვეთები დაასახელა.
„ჩვენ მიერ ჩატარებული დეველოპერული კომპანიების გამოკითხვის შედეგების მიხედვით, მიმდინარე წლის 9 თვის მონაცემებით დაახლოებით 20%-იანი კლებაა გაყიდვებში. საკმაოდ მაღალი ტემპია ისევ, თუმცა იცით რომ 2022-2023წწ იყო სექტორისთვის პიკური. კლების მიზეზების გაანალიზებისას, რამდენიმე ფაქტორი გამოიკვეთა. პირველი ეს იყო მიგრანტების ეფექტის ამოწურვა და მათი გასვლა ქვეყნიდან, ასევე გამოსაყოფია მაღალი საპროცენტო განაკვეთების გარემო და ბოლოს ეს არის არასტაბილური გარემო, რაც ქვეყანაში იყო შექმნილი.
დავიწყოთ მიგრანტების საკითხით. ჩვენი შეფასებით მათმა რიცხვმა პიკს 2022 წელს მიაღწია, როცა ბათუმში 25 ათასი მიგრანტი ცხოვრობდა. 2024 წლის ბოლომდე ველოდებით რომ 15 ათასამდე შემცირდება. ანუ ამ აქტივობის შემცირებამ იმოქმედა გაყიდვების რაოდენობაზე.
მეორე ეს არის ფასები, რომელიც ძალიან სწრაფად გაიზარდა ბოლო 2 წლის განმავლობაში, ბათუმში უფრო მეტად ვიდრე თბილისში და შეიძლება ამანაც უბიძგა მომხმარებელს რომ გადაევადებინა ინვესტიციის განხორციელება.
მესამე ეს არის მაღალი საპროცენტო განაკვეთების გარემო, რომელიც ორ ნაწილად იყოფა. ერთი ეს არის ალტერნატიული საინვესტიციო შესაძლებლობების მიმზიდველობის გაზრდა. დეპოზიტები რომ ავიღოთ ევროში, ან სახაზინო ობლიგაციებზე უკუგება, ეს გაზრდილია. ანუ უცხოელისთვის სხვაობა უძრავი ქონების მიმზიდველობასა და სხვა ალტერნატივებს შორის შემცირდა. მეორე მხრივ კი იმ ადამიანებს ვინც იპოთეკით ყიდულობს უძრავ ქონებას, გაუძვირდათ საკრედიტო რესურსი, ამანაც იმოქმედა და ბოლოს ეს არის არასტაბილური გარემო. ეს მოქმედებს იმ მყიდველებზე, რომლებიც უძრავ ქონებას ბათუმში ყიდულობენ იმ იმედით, რომ ქვეყნის ევროკავშირში გაწევრიანების შემდეგ უძრავ ქონებაზე ფასი გაიზრდება. ბოლო თვეების არასტაბილურობის გამო ამ მხრივ არსებული სტიმულები შესუსტდა.
რომ შევაჯამოთ, ეს არის ის განმაპირობებელი ფაქტორები, რამაც საბოლოოდ შეასუსტა წელს გაყიდვები“, - განაცხადა სამყურაშვილმა.
წყარო:https://bm.ge/
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge