USD 2.7015
EUR 3.1697
RUB 3.4107
თბილისი
არჩილ ხოფერია: წერილი სერიდან - „ქართველები“
თარიღი:  483
სოციალურ ქსელში უკრაინაში მებრძოლი არჩილ ხოფერია, ქართველი მეომრების საბრძოლო გმირობის შესახებ გვიყვება ამბავს:
 
"დაადგნენ, დავაგებით, დაადგებიან!
 
დავალება: დონეცკის ოლქში განთავისუფლდეს წყალგამწმნედი ქარხანა, რომელიც სეპარატისტებს უკავიათ 2014 წლიდან.
ოპერაციაში მონაწილეობენ უკარინის სპეციალური ოპერაციის ძალების ჯგუფი და ქართული ლეგიონის სპეციალური ოპერაციის ძალების ჯგუფი ერთობლივად.
 
სახელებს უსაფრთხოების მიზნით არ ვასაჯარობეთ!
 
მისიის შესრულების დეტალებზე გვიყვება სერჟანტი ბაჩო ბულისკირია, რომელიც ასვე თანამონაწილეა ამ ისტორიის. ( მისივე ნებართვის ვასაჯაროვებთ მის სახელს და გვარს)
 
მიზანი: ქარხნის ტერიტორიის დაკავება და შემდგომი შენარჩუნება ქვეითების დამხამრე ძალის მისვლამდე.
 
აღსანიშნავია, რომ ქართული ჯგუფი უკრინის სპეციალური ოპერაციის ძალებთან მთელი 10 თვის განმავლობაში მუშაობდა, შესაბამისად ჰქონდათ სრული ურთიერთგაგება, პატივსცემა, ნდობა.
 
ჯგუფის ნომერ პირველი ამოცანა იყო შეგროვებინა ინფორმაცია და ეწაროებინა დაზვერვა.
 
სწორედ დაზვერვის შედეგად დადგინდა რომ ქარხნის ტერიოტრიას იცავდა მტრის ერთი გაძლიერებული ოცეული შეიარაღებული ნაღმტყორცნებითა და მსხვილკალიბრიანი ტყვიამფრქვევბით.
 
ბრძანების თანახმად ქართულ-უკარინულ ჯგუფს უნდა შეეტია ქარხნის ტერიოტრიაზე განალგებული ოცეულსთვის, რის საფუძველზეც ჯგუფმა მოითხოვა სამიზნე ადგილის არტილერიით დამუშავება, თუმცა მოგვიანებით დაზვერვის საფუძველზე გაირკვა რომ შენობაში ინახებოდა დიდი რაოდენობით ქლორი და შესაბამისად ჯგუფმა მოთხოვნა გააუქმა.
ელოდებიან შესაფერის ამინდს.
 
შეტევა იწყება ღამით.
 
გამნაღმველები მიდიან წინ სრულიად უცნობ ტერიტორიაზე.
 
უკან მიჰყვებათ მოიერიშე ჯგუფი.
 
ჯგუფმა დაიკავა სასტარტო პოზიცია შეტევისათვის.
 
გამნაღმველებმა უდიდესი რისკის ფასად, უცნობ ტერიოტრიაზე, ღამით იმუშავეს დაახლეობით ორსაათნახევარი და გაწმინდეს გზა მოიერიშებისთვის..
 
ჯგუფმა შეაღწია ქარხნის ტერიტორიაზე, პირველი სანგარი, რომელსაც იცავს სამი კაცი მსხვილკალიბრიანი ტყვიამფრქვევით, მყისიერად აიღეს და სამივე მოწინააღმდგე გაანადგურეს უხმაუროდ.
 
წინსვლა იწყება მოწინააღმდეგის ტრანშეებით, მიუახლოვდნეენ 120 მმ ნაღმტყორცნების ადგილსამყოფელს რომელსაც იცვას ორი ათული.
ქართულ-უკრაინული ჯგუფი ერთდროულად უტევს ორივე პოზიციას.
 
უკვე უხმაუროდ აღარ გამოდის და იწყება იერიში
 
მოქმედებაში მოდის მთელი ჯგუფი ავტომეტებით, ხელყუმბარებით....
 
ოპერაციამ გასტანა რვა წუთს...
 
ამ რვა წუთში გაანადგურეს მოწინააღმდეგის მთელი ათეული, დაიკავეს 120 ნაღმტყორცნის და მსხვილკალიბრიანი ტყვიამფრქვევის პოზიციები ყოველგვარი დანაკარგის გარეშე.
 
მეორე მხარეს ანალოგიურად მოქმედებს უკრაინელთა სპეციალური ძალების ჯგუფი, რომელიც ასევე ანადგურებს მოწინააღმდეგის ათეულს, იკავებს ნაღმტყორცნელთა პოზიციას. მათი მხრიდან დაიჭრა მხოლოდ ერთი მებრძოლი.
 
დავალება სანიმუშოდ შესრულდა, დაცვის ოცეული განადგურდა ბოლო კაცამდე, დაიკავეს ქარხანა, და შეინარჩუნეს ტერიტორია მთელი ხუთი დღის ანმავლობაში.......ქვეითების მოსვლამდე....
შეაღწია....
გაანადგურა.....
დაიკავა!.....
მივიდა, დაადგა, გაანადგურაა!...........
მივალთ, შევამოწმებთ, გავანადგურებთ!....
დაადგნენ, დავადგებით, დაადგებიან!...
 
P.s სერჟანტი ბაჩო ბულისკირია ახლა დაჭრილია მის სიცოცხლეს საფრთხე არ ემუქრება.. იგი ისტორიული ამბის და მოქმედების მონაწილე გახლდათ რომელზეც მოვა დრო დავწერ .. მას მინდა ვუთხრა სამშობლო და მშობლიური აფხაზეთი გელოდება ..მიმართულება სოხუმი"
 
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის