4 აგვისტო — გრიგორიანული კალენდრის 216-ე დღე (ნაკიან წლებში – 217-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 149 დღე.
დღის მოვლენები
70 : იერუსალიმში რომაელებმა მეორე ტაძარი დაანგრიეს.
1693 : ფრანგი დომ პერინიონის მიერ შამპანურის გამოგონების ტრადიციული თარიღი.
1782 : მოცარტი კონსტანცა ვებერზე ქორწინდება.
1789 : საფრანგეთში ნაციონალური ამომრჩეველთა ასამბლეის წევრები ფიცს დებენ ფეოდალიზმის დასრულებასა და საკუთარი პრივილეგიების უარყოფაზე.
1824 : კოსის ბრძოლა თურქებსა და ბერძნებს შორის.
1879 : ელზასი და ლოთარინგია გერმანიის ტერიტორიებად გამოცხადდა.
1912 : პირველი სამგზავრო გადაფრენა განხორციელდა ლა-მანშზე, მხოლოდ ორი მგზავრით.
1914 : პირველი მსოფლიო ომი - გერმანია ბელგიაში იჭრება, რის პასუხადაც დიდმა ბრიტანეთმა მას ომი გამოუცხადა. აშშ ნეიტრალიტეტს აცხადებს.
1947 : იაპონიის უზენაესი სასამართლო დაარსდა.
1984 : აფრიკული რესპუბლიკა ზემო ვოლტა იცვლის სახელს და ხდება ბურკინა-ფასო.
1995 : ოპერაცია „შტრომი“ იწყება ხორვატიაში.
2000 : ევროპის უშიშროებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის სტამბოლის 1999 წ. სამიტზე მიღწეული შეთანხმების საფუძველზე იწყება საქართველოდან რუსული სამხედრო ტექნიკისა და ქონების ეტაპობრივი გატანის პროცესი.
2009 :
ქუთაისის არქეოლოგიურმა ექსპედიციამ ბაგრატის ტაძარში დაახლ. VII საუკუნის, სავარაუდოდ სამეფო ოჯახის წევრი ქალის სამარხი აღმოაჩინა.
მაჰმუდ აჰმადინეჯადი ირანის პრეზიდენტი გახდა მეორე ვადით, მიუხედავად სამოქალაქო წინააღმდეგობისა.
2020 : ლიბანის დედაქალაქ ბეირუთის ნავსადგურში აფეთქება მოხდა.
2021 : ქართველი ძალოსანი ლაშა ტალახაძე +109 კგ წონით კატეგორიაში ოლიმპიური ჩემპიონი გახდა.
ამ დღეს დაბადებულნი
1521 : ურბან VII — რომის პაპი
1805 : ჰამილტონი, უილიამ როუან — ირლანდიელი მათემატიკოსი.
1859 : ჰამსუნი, კნუტ — ნორვეგიელი მწერალი.
1871 : ზაქარია ფალიაშვილი — ქართველი კომპოზიტორი (გ. 1933)
1900 : ელისაბედ ბოუზ-ლაიონი — დიდი ბრიტანეთის დედა დედოფალი
1901 : არმსტრონგი, ლუი — ამერიკელი მუსიკოსი (გ.1971)
1904 : გომბროვიჩი, ვოტოლდ — პოლონელი მწერალი (გ.1969)
1929 : არაფატი, იასირ — პალესტინის პოლიტიკური ლიდერი (გ.2004)
1935 : ვახუშტი კოტეტიშვილი — ქართველი ლიტერატურათმცოდნე, კრიტიკოსი, ფოლკლორისტი, ირანისტი, მთარგმნელი
1947 : შულცე, კლაუს — გერმანელი კომპოზიტორი
ამ დღეს გარდაცვლილნი
1060 : ანრი I — საფრანგეთის მეფე (დ.1008)
1578 : სებასტიანე — პორტუგალიის მეფე
1784 : მარტინი, ჯოვანი — იტალიელი კომპოზიტორი
1864 : ჰანზემანი, დავიდ — პრუსიის პოლიტიკური მოღვაწე.
1875 : ანდერსენი, ჰანს კრისტიან — დანიელი მწერალი (დ.1805)
დღესასწაულები
მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:
მარიამ მაგდალინელი
აღმოყვანება ნაწილთა მღვდელმოწამისა ფოკასი
აგრეთვე:
ბურკინა-ფასო : რევოლუციის დღე
კუკის კუნძულები : კონსტიტუციის დღე
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge