USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
17 აგვისტო - ეს დღე ისტორიაში
თარიღი:  395

17 აგვისტო — გრიგორიანული კალენდრის 229-ე დღე (ნაკიან წლებში – 230-ე დღე). წლის ბოლომდე დარჩენილია 136 დღე.

დღის მოვლენები

1903 : ჯოზეფ პულიცერმა პულიცერის პრემია დააწესა, რომელიც ყოველწლიურად გაიცემა საუკეთესო ჟურნალისტური ნაშრომისთვის.

1943 : მეორე მსოფლიო ომი - აშშ-ის მერვე საჰაერო ბრიგადა ჰკარგავს 60 ბომბდამშენს შვენფურტ-რეგენსბურგის მისიაში.

1945 : ინდონეზია ნიდერლანდებისგან დამოუკიდებლობას აცხადებს.

1960 : გაბონმა საფრანგეთისგან დამოუკიდებლობა გამოაცხადა.

1962 : აღმოსავლეთ გერმანიის მესაზღვრეებმა დახვრიტეს 18 წლის პეტერ ფეხტერი, რომელიც ბერლინის კედელზე გადაძვრომას ცდილობდა დასავლეთ ბერლინში გადაქცევად, რითაც პირველი მსხვერპლი გახდა, რომელიც ბერლინის კედელს შეეწირა.

1969 : მეხუთე კატეგორიის ურაგანი კამილა მისისიპის სანაპიროს დაატყდა თავს, რის გამოც 248 ადამიანი დაიღუპა და $1,5 მილიარდის ზარალი გამოიწვია.

1970 : ვენერა 7-ის გაშვება მოხდა, რომელიც მოგვიანებით პირველი კოსმოსური ხომალდი გახდა, რომელმაც სხვა პლანეტიდან ინფორმაციის გადაცემა შეძლო.

1974 : ჰავანაში პირველი მოყვარულ მოკრივეთა ჩემპიონატი გაიმართა.

1979 : აეროფლოტის ორი სამგზავრო თვითმფრინავი ერთმანეთს შეეჯახა უკრაინის საჰაერო სივრცეში, რის გამოც 156 ადამიანი დაიღუპა.

1988 : პაკისტანის პრეზიდენტი მუჰამად ზია-ულ-ჰაქი და აშშ-ის ელჩი არნოლდ რაფელი ავია კატასტროფაში დაიღუპნენ.

1998 : მონიკა ლევინსკის სკანდალი - აშშ-ის პრეზიდენტი ბილ კლინტონი აღიარებს, რომ "შეუფერისი ფიზიკური ურთიერთობა" ჰქონდა თეთრი სახლის პრაქტიკანტ მონიკა ლევინსკისთან.

1998 : ეკონომიკური კრიზისის პიკზე რუსეთის ფედერაციის მთავრობამ დეფოლტი გამოაცხადა.

1999 : 7,4 მაგნიტუდის მიწისძვრა მოხდა იზმირში, თურქეთი, რის გამოც 17.000 ადამიანი დაიღუპა, ხოლო 44.000 მძიმედ დაშავდა.

2005 : ებრაელი ახალმოსახლეების პირველი იძულებითი ევაკუაცია განხორციელდა ოკუპირებული მიწებიდან ისრაელის ცალმხრივი გამოსვლის გეგმით.

2005 : ლიონელ მესი პირველად გამოვიდა მოედანზე არგენტინის ეროვნული ნაკრების მაისურით საერთაშორისო ამხანაგურ შეხვედრაში უნგრეთის ეროვნული ნაკრების წინააღმდეგ.

2008 : ამერიკელი მოცურავე მაიკლ ფელპსი ისტორიაში პირველი სპორტსმენი გახდა, რომელმაც ერთ ოლიმპიადაზე 8 ოქროს მედალი მოიპოვა.

2009 : აფეთქებამ საიან-შუშენსკოეს ჰიდროელექტროსადგურზე ათობით ადამიანი იმსხვერპლა და აღმოსავლეთ ციმბირის ქალაქებში ელექტროენერგიის მიწოდების შეფერხება გამოიწვია.

2016 : ქართველი ძალოსანი ლაშა ტალახაძე ოლიმპიური ჩემპიონი გახდა.

2018 :

იმრან ხანი პაკისტანის პრემიერ-მინისტრად აირჩიეს.

ყოფილი მსახიობი მარიან შარეცი სლოვენიის პრემიერ-მინისტრად აირჩიეს.

ამ დღეს დაბადებულნი

1601 : პიერ ფერმა — ფრანგი მათემატიკოსი

1629 : იოანე III — პოლონეთის მეფე

1844 : მენელეკ II — ეთიოპიის იმპერატორი

1864 : ჰუსეინ, რაჰმი გურფინარი — თურქი მწერალი.

1875 : ალექსანდრე ჯავახიშვილი — ქართველი გეოგრაფი და ანთროპოლოგი

1887 : კარლოს I — ავსტრიის იმპერატორი

1906 : უჩა ჯაფარიძე — ქართველი ფერმწერი. (გ. 1988)

1932 : ვ. ს. ნაიპაული — ინდოელი მწერალი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

1935 : ოლეგ ტაბაკოვი — რუსი მსახიობი

1943 : რობერტ დე ნირო — ამერიკელი მსახიობი

1960 : შონ პენი — ამერიკელი მსახიობი

1977 : ტიერი ანრი — ფრანგი ფეხბურთელი

1977 : უილიამ გალასი — ფრანგი ფეხბურთელი

1977 : ტარია ტურუნენი — ფინელი მომღერალი (Nightwish)

ამ დღეს გარდაცვლილნი

1106 : ჰაინრიხ IV — გერმანიის მეფე

1304 : გო-ფუკაკუსა — იაპონიის იმპერატორი

1657 : ბლეიქი, რობერტ — ინგლისელი ადმირალი

1786 : ფრედერიკ II — პრუსიის მეფე

1969 : შტერნი, ოტო — გერმანელი ფიზიკოსი, ნობელის პრემიის ლაურეატი

დღესასწაულები

მართლმადიდებელი ეკლესია აღნიშნავს შემდეგი წმინდანების ხსენების დღეს:

შვიდი ეფესელი ყრმა: მაქსიმილიანე, იამბლიქო, მარტინიანე, იოანე, დიონისე, ექსაკუსტოდიანე (კონსტანტინე) და ანტონინე

ღირსმოწამე ევდოკია (IV)

წმინდა ელეფთერი

კოზმა მოციქულთასწორი

თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის